OHLÉDNUTÍ PO 2. ETAPĚ: Druhou etapou dnes pokračoval úvodní podnik letošního mistroství světa v automobilových soutěžích. Legendární Rally Monte Carlo se nese ve znamení vozů Citröen.
Do dnešní etapy vstoupil jako lídr Sebastian Loeb, který měl po včerejších dvou rychlostních zkouškách k dobru necelých 13sec. na svého týmového kolegu Daniho Sorda. Jako třetí po první etapě vstoupil do dnešních šesti zkoušek M.Hirvonen na voze Ford Focus WRC.
První sekci průjezdů, která obsahovala tři rychlostní zkoušky, rozjel nejlépe vedoucí Loeb na Citröenu C4 WRC. Následoval ho kdo jiný než druhý vůz Citröenu, který pilotuje Sordo. Oba vozy továrního týmu směle ujížděli startovnímu poli a nestačil jim ani Hirvonen, který byl před startem sezóny pasován do role největšího pronásledovatele Loeba. Nemilým překvapením na této zkoušce byla ztráta skoro dvou a půl minuty T.Gardemaistra pilotujícího stále ještě nové Suzuki SX4 WRC.
Zbylé dvě zkoušky ranní sekce se staly kořistí opět fenomenálního Loeba. I pořadí na dalších dvou místech mělo stejnou podobu jako v první ranní zkoušce. Loeb si těmito výhrami vyjel náskok 23,5 sec. před Sordem a třetí Hirvonem ztrácel už přes minutu. Jako čtvrtý v průběžném pořadí po páté zkoušce vjížděl do servisu Atkinson se svým Subaru a patý Duval, který opět usedl za volant Focusu WRC. Šesté místo držel P.Solberg s druhým vozem Subaru a pěkné sedmé místo patřilo Gallimu, který poprvé naostro v soutěži vyzkoušel kvality Focusu WRC. Vozy Suzuki opanovaly po technických potížích obou svých vozů 13. a 14. příčku absolutní klasifikace.
Na jezdce čekaly druhé průjezdy tří rychlostních zkoušek a pokud někdo čekal, že Loeb zvolní tak byl na omylu. Seb vyhrál všechny zbylé zkoušky druhé etapy a vytvořil si už uklidňující náskok, který činil 56 vteřin na stále druhého Sorda, který ovšem začínal ztrácet v jednotlivých zkouškách na Hirvonena. Zabojoval také Duval a pěkným druhým místem v šesté zkoušce si upevnil svou pátou pozici před P.Solbergem a na čtvrté místo Atkinsona mu chybí pouze 14 vteřinek. Sedmou pozici držel stále Galli, kterému v poslední vložce druhé etapy negungoval posilovač řízení a musel tedy s volantem pořádně zápasit. Osmý je Cuog se soukromím peugeotem 307 WRC. Už na deváté pozici je Latvala, který ztratil spoustu času již včera vinou defektu jeho Focusu WRC. Ještě více a to až na čtrnáctou pozici se propadl Gardemaister, kterého zlobí jeho Suzuki. Vůz ztrácí výkon a v servisu po páté zkoušce se nepodařila závada odhalit a Gardemaister ztrácel tedy stále dál.
Za zmínku stojí výkon Burriho, který pilotuje novou produkční Imprezu WRX a je v čele ve skupině N a k dobru má necelou jednu minutu. V absolutní klasifikaci se drží na velmi dobré šestnácté pozici.
Zítra čeká na jezdce dalších šest měřených úseků a ten první startuje již v 7:31hod. O dalším průběhu soutěže vás budeme dále informovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.