VÝSLEDKY PO RZ5 – Sebastian Loeb zatím neohroženě kraluje letošní Rally Monte Carlo. Po pěti odjetých rychlostních zkouškách vede o 23,5 vteřiny před týmovým kolegou Sordem. Jezdci teď jedou do servisu. Odpoledne je čeká stejná trojice rychlostních testů jakou jeli ráno.
Po včerejších dvou nočních testech a dnešní polovině druhé etapy je v čele Loeb před Sordem. Jezdci Citröenu jedou jinou ligu a nikdo ze zbytku startovního pole na ně nemá. Svůj vlastní závod jede Mikko Hirvonen. Patří mu zatím průběžná třetí příčka se ztrátou jedné minuty a čtyř vteřin. Na čtvrtého Atkinsona má však již také solidní náskok 57,5 sekundy. Největším soupeřem pro Hirvonena tak je momentálně on sám .Udržet nervy na uzdě a nepouštět se do bezhlavého a jistě i marného boje s Citröeny, to je jeho hlavní úkol. Oba vozy Subaru rovněž stále překvapují. Zdá se že vylepšení loňského modelu Imprezy WRC se osvědčují. Atkinson je čtvrtý, jeho týmový kolega Solberg šestý po RZ5. Mezi ně se vklínil Francois Duval s Fordem týmu Stobart. Duval se pomalu začíná s vozem sžívat, o čemž svědčí i čtvrtý nejlepší čas na RZ3. Pro odpoledne navíc Belgičan slibuje ještě větší útok, protože jeho rozpis už bude po prvních průjezdech dokonalejší. Rozdíl mezi trojkou Atkinson, Duval Solberg je po první sekci druhé etapy 16,6 vteřiny. Za Solbergem je na sedmém místě Galli a na osmém místě je zatím nejlepší jezdec bez tovární podpory, Jean Marie Couq s Peugeotem 307 WRC. Khalid Al Quassimi, trojka Fordu je na devátém místě a to je jistě pro Araba velmi dobré umístění. Dvě vteřiny za ním je však Henning Solberg, který se stále učí na asfaltu najít to správné tempo a styl. Jedenáctý je zatím mladý Wilson. Za ním se seřadily oba vozy značky Suzuki v pořadí Gardemeister, Andersson. Suzuki si nevede po výsledkové stránce vůbec špatně. Na to že to je první „netestovací“ závod pro tým i vůz. Nicméně technické problémy potkaly oba jezdce. A ne zrovna malé. Včera Anderssonovi praskla poloosa. Po výměně v servisu se vše zdálo být ok, jenže dnes musí Švédský jezdec řadit manuálně. Elektronické řazení pod volantem mu vypovědělo službu. Ještě větší trable potkaly Gardemeistera. Populární Toni si od dnešního rána stěžuje na malý výkon motoru. Zřejmě mu odešlo turbo. Mechanici v servisních stanech tak budou mít co dělat. Je však překvapivé, že po několika stovkách a tisících testovacích kilometrů má ještě vůz Suzuki SX4 WRC tolik technických problémů. Po servisu čeká na jezdce stejná trojice rychlostních zkoušek, kterou absolvovali ráno. Uvidíme zda se někdo alespoň částečně přiblíží neporazitelným Citroënům. Večer vás budeme o průběhu dnešní etapy opět informovat. Celkové průběžné výsledky po RZ5 najdete zde Foto: Citröen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.