TÝMY PO PRVNÍ ETAPĚ: Dnes byly na programu dvě RZ za tmy. Jezdci slibují, že zítra za světla zrychlí. Proč také riskovat za tmy a v prvních zkouškách nové sezony!? Sice se jeli jen dvě zkoušky, ale rozhodně se nedá říci, že by byla nuda.
Citroën Po ovládnutí shakenownu kralují vozy francouzské automobilky i po dvou nočních RZ. První RZ vyhrál Sordo před Loebem, zatímco v druhé zkoušce si pořadí vyměnili. Lépe je na tom zatím jednička týmu Loeb. Seb dokonce po dnešní etapě řekl, že zítra zkusí přidat! Vozy neměly na trati žádné problémy a i technické problémy se jim vyhnuly oklikou. Ford Smůla Latvaly a konstantní výkon Hirvonena, tak by se dala charakterizovat první etapa z pohledu továrního týmu Ford. Latvala měl hned v první RZ problémy a nabral velkou ztrátu. Pravděpodobně měl defekt. Hirvonen jede na třetím místě, když nestačí jen na dvojici Citroënu a podává solidní výkon. Poměrně překvapením je i jedenácté místo trojky Fordu Al Qassimiho, od kterého by výsledek tohoto charakteru čekal jen málokdo.
Subaru Od Subaru nikdo asi nic nečekal. A povedlo se, tým překvapil. Čtvrté místo Atkinsona se ztrátou kolem 15 sekund na třetího Hirvonena je slušný výsledek. Petter je šestý, ale jeho ztráta není nikterak propastná (15s na Atkinsona). Petter Solberg udělal hodiny, Atkinson neměl problém. Že by loňská vylepšená Impreza chytala dech a tým by nemusel spěchat s nasazením nového vozu?
Suzuki I přes osmé místo Gardemeistera panuje u Suzuki nespokojenost. Problém není ani tak v rychlosti bílo-žlutých vozů, jako spíše ve spolehlivosti. Anderssonovi už na RZ 1 bez jakékoliv příčiny praskla zadní poloosa. RZ2 musel absolvovat jen s pohonem předních kol. Gardemeiserovi vypověděla službu spojka. Oba vozy v soutěži i nadále pokračují. Andersson je zatím dvanáctý.
Stobart Nejlépe jedoucím jezdcem týmu je Duval, který figuruje na páté pozici. Týmový kolega Galli je sedmý. Duval řešil v průběhu první etapy kuriózní problém, když se jeho špionovy rozbil vůz, a tak od něj neměl cenné zprávy o stavu trati. Galli jel bez zbytečného rizika a prohlásil, že zítra přidá. Henning se drží na patnáctém místě, Wilson jede třináctý.
Uvidíme, jestli zítra některý z týmů udělá zázrak a dožene neporazitelné Citröeny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.