TÝMY PO PRVNÍ ETAPĚ: Dnes byly na programu dvě RZ za tmy. Jezdci slibují, že zítra za světla zrychlí. Proč také riskovat za tmy a v prvních zkouškách nové sezony!? Sice se jeli jen dvě zkoušky, ale rozhodně se nedá říci, že by byla nuda.
Citroën Po ovládnutí shakenownu kralují vozy francouzské automobilky i po dvou nočních RZ. První RZ vyhrál Sordo před Loebem, zatímco v druhé zkoušce si pořadí vyměnili. Lépe je na tom zatím jednička týmu Loeb. Seb dokonce po dnešní etapě řekl, že zítra zkusí přidat! Vozy neměly na trati žádné problémy a i technické problémy se jim vyhnuly oklikou. Ford Smůla Latvaly a konstantní výkon Hirvonena, tak by se dala charakterizovat první etapa z pohledu továrního týmu Ford. Latvala měl hned v první RZ problémy a nabral velkou ztrátu. Pravděpodobně měl defekt. Hirvonen jede na třetím místě, když nestačí jen na dvojici Citroënu a podává solidní výkon. Poměrně překvapením je i jedenácté místo trojky Fordu Al Qassimiho, od kterého by výsledek tohoto charakteru čekal jen málokdo.
Subaru Od Subaru nikdo asi nic nečekal. A povedlo se, tým překvapil. Čtvrté místo Atkinsona se ztrátou kolem 15 sekund na třetího Hirvonena je slušný výsledek. Petter je šestý, ale jeho ztráta není nikterak propastná (15s na Atkinsona). Petter Solberg udělal hodiny, Atkinson neměl problém. Že by loňská vylepšená Impreza chytala dech a tým by nemusel spěchat s nasazením nového vozu?
Suzuki I přes osmé místo Gardemeistera panuje u Suzuki nespokojenost. Problém není ani tak v rychlosti bílo-žlutých vozů, jako spíše ve spolehlivosti. Anderssonovi už na RZ 1 bez jakékoliv příčiny praskla zadní poloosa. RZ2 musel absolvovat jen s pohonem předních kol. Gardemeiserovi vypověděla službu spojka. Oba vozy v soutěži i nadále pokračují. Andersson je zatím dvanáctý.
Stobart Nejlépe jedoucím jezdcem týmu je Duval, který figuruje na páté pozici. Týmový kolega Galli je sedmý. Duval řešil v průběhu první etapy kuriózní problém, když se jeho špionovy rozbil vůz, a tak od něj neměl cenné zprávy o stavu trati. Galli jel bez zbytečného rizika a prohlásil, že zítra přidá. Henning se drží na patnáctém místě, Wilson jede třináctý.
Uvidíme, jestli zítra některý z týmů udělá zázrak a dožene neporazitelné Citröeny.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?