Dnes byla ředitelstvím Rally Monte Carlo oficiálně oznámeno, že v roce 2009 se tento podnik pojede v rámci šampionátu IRC. Šampionát tak po Rally San Remo dostal do svých spárů další bývalí podnik WRC.
Smlouvu o zařazení Monte Carla do IRC dnes podepsali přímo na ředitelství v Monaku Michel Boeri za pořadatele a Jecques Behar za promotéra IRC. Stejně tak jako ve WRC i v sérii IRC bude Monte Carlo prvním podnikem celé série a pojede se rovněž v lednu. Promotér šampionátu, společnost Eurosport Events, počítá pro příští rok s deseti až dvanácti podniky. O ty by se měly podělit tři kontinenty. René Isoart, jeden z představitelů Monackého autoklubu k zařazení do IRC řekl, „Po zveřejnění nového systému rotací, který pro podniky WRC zavedla FIA, jsme hledali a vybírali z mnoha variant, jak pořádat Rally Monte Carlo i v následujícím roce. Seriál IRC je skvělé řešení! Už v první sezoně této série pořadatelé ukázali potenciál, dynamiku a hodnotu tohoto projektu. Jsem proto velmi rádi, že v příštím roce se i my budeme moci zapojit do projektu, který podporuje růst mladých talentovaných jezdců a spolujezdců a který je výrazně mediálně podporován společností Eurosport.“ Jacques Behard zstupující promotéra IRC dodal, „Je pro nás obrovskou poctou že v sezoně 2009 bude šampionát IRC zahajovat právě Rally Monte Carlo, nejslavnější sportovní podnik automobilové historie vůbec. Chystáme celkovou novou strategii v přístupu k médiím a jejich informovanosti o IRC. Divácky chceme rallysport zviditelnit hlavně díky přímým přenosům z rychlostních zkoušek. Do budoucna plánujeme mnoho změn a vylepšení a jsme opravdu velmi rádi, že budeme moci v příštím roce divákům nabídnout záběry z Rally Monte Carlo 2009, první soutěže šampionátu IRC v další sezoně. Rally Monte Carlo vypadla kvůli novému systému rotací z kalendáře WRC pro rok 2009 a této šance se chopil právě promotér IRC. Tato série tak nabývá na atraktivnosti. Již dříve se do IRC dostal i Italský podnik Rally San Ramo, který rovněž v nedávné minulosti patřil do elitní kategorie podníků WRC. Uvidíme který další podnik WRC se nechá zlákat Eurosportem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?