Dnes byla ředitelstvím Rally Monte Carlo oficiálně oznámeno, že v roce 2009 se tento podnik pojede v rámci šampionátu IRC. Šampionát tak po Rally San Remo dostal do svých spárů další bývalí podnik WRC.
Smlouvu o zařazení Monte Carla do IRC dnes podepsali přímo na ředitelství v Monaku Michel Boeri za pořadatele a Jecques Behar za promotéra IRC. Stejně tak jako ve WRC i v sérii IRC bude Monte Carlo prvním podnikem celé série a pojede se rovněž v lednu. Promotér šampionátu, společnost Eurosport Events, počítá pro příští rok s deseti až dvanácti podniky. O ty by se měly podělit tři kontinenty. René Isoart, jeden z představitelů Monackého autoklubu k zařazení do IRC řekl, „Po zveřejnění nového systému rotací, který pro podniky WRC zavedla FIA, jsme hledali a vybírali z mnoha variant, jak pořádat Rally Monte Carlo i v následujícím roce. Seriál IRC je skvělé řešení! Už v první sezoně této série pořadatelé ukázali potenciál, dynamiku a hodnotu tohoto projektu. Jsem proto velmi rádi, že v příštím roce se i my budeme moci zapojit do projektu, který podporuje růst mladých talentovaných jezdců a spolujezdců a který je výrazně mediálně podporován společností Eurosport.“ Jacques Behard zstupující promotéra IRC dodal, „Je pro nás obrovskou poctou že v sezoně 2009 bude šampionát IRC zahajovat právě Rally Monte Carlo, nejslavnější sportovní podnik automobilové historie vůbec. Chystáme celkovou novou strategii v přístupu k médiím a jejich informovanosti o IRC. Divácky chceme rallysport zviditelnit hlavně díky přímým přenosům z rychlostních zkoušek. Do budoucna plánujeme mnoho změn a vylepšení a jsme opravdu velmi rádi, že budeme moci v příštím roce divákům nabídnout záběry z Rally Monte Carlo 2009, první soutěže šampionátu IRC v další sezoně. Rally Monte Carlo vypadla kvůli novému systému rotací z kalendáře WRC pro rok 2009 a této šance se chopil právě promotér IRC. Tato série tak nabývá na atraktivnosti. Již dříve se do IRC dostal i Italský podnik Rally San Ramo, který rovněž v nedávné minulosti patřil do elitní kategorie podníků WRC. Uvidíme který další podnik WRC se nechá zlákat Eurosportem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.