Jak vypadá situace v jednotlivých táborech před startem sezóny 2008? S jakým náčiním kdo vstupuje do sezóny? Jak kdo otestoval a vyladil náčiní? Jaké týmy očekávají výsledky?
Citroën
Francouzský tým vstupuje do nové sezóny s osvědčenou jezdeckou dvojicí Loeb/Sordo. Tým testoval v zimní přestávce jak na sněhu tak i na asfaltu. Jasnou prioritou týmu je obhájit loňský double na tratích, které vedou v jižní Francii. Vzhledem k tomu, že oběma jezdcům týmu sedí více zpevněný povrch, dá se očekávat, že od prvních kilometrů soutěže se budou pohybovat velice vysoko. Tým nasadí do boje dva speciály C4 WRC. Ford U Fordu se přes zimu udála asi největší změna v obsazení továrních týmů. Grönholma vystřídal Jari-Matti Latvala. Hirvonen během loňského roku udělal na asfaltu velký pokrok, proto si věří, že by mohl zabojovat s Citroëny. Latvalovo 4.místo z Francie z loňského roku dává tušit, že i on už je na asfaltu docela rychlý. Ford přes zimu pilně testoval na sněhu, ale i v horách ve Francii, takže se zdá, že se zvykáním si na místní podmínky by posádky neměly mít problém. Tým nasadí i třetí vůz pro Khalida Al Qassimiho. Jeho zkušenosti na asfatu ovšem nejsou moc velké, proto se výsledky neočekávají. Všichni tři pojedou s vozem Ford Focus WRC 07. Subaru Do začátku nové sezony vstupuje tým z Japonska se starým modelem Imprezy. Nasadí dva vozy Subaru Impreza WRC 07, což nedává jezdcům moc velké naděje, i když se vůz nadále přes zimu vyvíjel. Piloti zůstali stejní jako vloni (Petter Solberg, Chris Atkinson). Tým má ovšem za sebou rozsáhlé testování ve francouzských horách, kde mimo jiné testoval nový nárazník pro vůz Impreza 07, který v Monaku použije. Tým (konkrétně Marko Märtin) také testuje na Sardinii novou Imprezu 08. Kdy jí nasadí? To zatím nevíme. Suzuki Japonský tým vstoupí Montem do své první sezóny mezi vozy nejvyšší kategorie. Měla by to pro něj být tedy jakási zkušební sezóna, s tím, že by rádi občas zabodovali. Podle prohlášení týmu by to mělo být právě i zde na Monte. Hájit barvy Suzuki budou Gardemeister a Andersson. Jenička týmu Gardemeister je velice zkušený pilot a už jednou pozici týmové jedničky zastával (v sezóně 2005 u Fordu s Romanem Krestou). Andersson je naopak nováčkem ve voze WRC a zatím nemá s tímto vozem odjeto moc kilometrů, může ale překvapit. Japonci přes zimu dost testovali jak na sněhu, tak i na klikatých a namrzlých cestičkách na jihu Francie. Nasadí dva speciály SX4 WRC. Stobart Do soutěže vyšle hned čtyři vozy. Dva z nich pojedou na body pro tým, konkrétně to budou vozy Galliho a Duvala. Ten má zatím jistý jen jediný start s vozem od týmu Stobart. Henning Solberg má zatím méně zkušeností na asfaltu než Galli nebo asfaltový “specialista“ Duval, proto není nominován na body pro tým. Pro týmové body nepojede ani Wilson, který ke konci loňského roku ukázal určité zlepšení. Tým testoval velice intenzivně. Hlavní náplní testů bylo seznámení s vozem v případě Duvala s Gallim. Testovalo se především ve francouzských Alpách. Vozy britského týmu bodu čtyři Focusy WRC specifikace 07.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.