Šejk Khalid Al Qassimi se po nabitém závodním programu v roce 2007, kdy se zúčastnil šampionátu MERC (Mistrovství středního východu v rally) a čtyř světových soutěží, zapojí do WRC také v roce 2008. Ve voze týmu BP Ford Abu Dhabi odjede 10 závodů.
Al Qassimi vedl v roce 2007 šampionát MERC, ale o celkové vítězství přišel v rozhodující bitvě s Nasserem Al Attiyahem. V roce 2008 se hodlá více soustředit na rozšířený program ve WRC.
“Nemohu se dočkat, až odstartuji svoji první celou sezónu ve WRC v novém voze Abu Dhabi,” řekl Al Qassimi. “Vypadá skvěle a je rychlejší a lehčí než model, s kterým jsem jezdil minulý rok."
“V kalendáři je letos hodně asfaltových soutěží a startovat do sezóny v Monte Carlu a pak ve Švédsku - kde se očekává hodně sněhu a ledu - je evidentně trochu odlišné od toho, na co jsem zvyklý v Abu Dhabi a MERC."
“Nejvíc se těším na Jordánsko, kde jsem loni vyhrál v MERC. Budu tak mít možnost se porovnat s nejlepšími jezdci světa na známém místě. Pak se pokračuje v Sardinii a Řecku, kde mi snad příznivé počasí pomůže dosáhnout dobrých časů."
Pomocníkem Al Qassimiho bude (při jeho letošní účasti na více závodech WRC) zkušený navigátor Michael Orr, který jezdil v letech 2006 a 2007 po boku jezdce týmu Stobart Ford Matthewa Wilsona.
“S Michaelem v kokpitu, což je velmi zkušený navigátor, se dívám optimisticky na nadcházející sezónu. Jeho znalosti budou zásadní, až se budu seznamovat s novými soutěžemi a povrchy,” řekl Al Qassimi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.