Výrobce pneumatik BF Goodrich a závodní tým Kronos se sídlem v Belgii se rozhodli napomáhat mladým jezdcům Rally. Tým Kronos bude v letošním roce nasazovat v podnicích Intercontinental Rally Challenge (IRC) mladé domácí jezdce.
Ve všech podnicích šampionátu IRC bude Kronos propůjčovat svůj Peugeot 207 S2000 hostujícím jezdcům. Druhý vůz by měla vodit Belgická legenda, „Fast“ Freddy Loix. Hostující jezdci by měli být vybíráni po poradách s národními orgány řídícími motorsport té které země. BFGoodrich a Kronos budou také své seznamy potenciálních jezdců konzultovat s médii. Před startem budou mít vybrané posádky rovněž možnost seznámit se s 207 S2000 při kompletním testu.
Obvykle bývá pro mladé jezdce těžké dostat se do vrcholného motoristické disciplíny. Tento plán by však mohl úspěšně plodit talenty zítřků a také by mohl vzbudit na všech podnicích hodně zájmu. Frederic-Henry Biabaud, sportovní ředitel společnosti Michelin, která vlastní firmu BFGoodrich, řekl: „Tento plán je velkým závazkem pro společnost BFGoodrich, která již prokázala své kvality jak v klasických rally, tak i v rally dálkových.“
Marc Van Dalen, šéf a spoluzakladatel týmu Kronos, dodal: „Jsme obzvláště pyšní na to, že můžeme společně se značkou BF Goodrich spolupracovat na projektu, jako je tento. Je to zcela mimořádné věc. S jezdci, kteří budu vybráni, bychom mohli vytvořit dokonalé podmínky. Jsme přesvědčení, že toto pojetí přiláká mnoho jezdců, kteří budou mít zájem o svezení v našem voze.“
V případě týmu Kronos se v žádném případě nejedná o nějaké „béčko“. Tento tým byl založen Jean-Pierrem Mondronem a Marcem Van Dalenem, dvěma velkými motoristickými fanoušky a dlouholetými okruhovými i rallyovými jezdci. V motosportu se tým pohybuje již od roku 1994 a mezi největší úspěchy této stáje patří bezesporu dlouholetá spolupráce s továrnou Citroen. Ta v roce 2006 vyústila až v zisk titulu mistra světa pro Sebastiena Loeb.
Jelikož součástí šampionátu IRC je i naše zlínská Barum Rally, budeme určitě zvědaví, který s našich nadějných jezdců dostane možnost na svezení právě při tomto podniku. Pokud máte nějaký konkrétní tip, nebojte se přidat do naší debaty pod článkem.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?