Po nedávných prezidentských volbách v Keni se celá země zmítá v neklidu. Přes 300 lidí již přišlo o život a okolo 250 000 se nachází na útěku. Díky těmto událostem začal viset nad letošní Safari Rallye otazník…
Safari Rallye má začít o velikonočním víkendu (21. – 23. 3.)diváckou rychlostní zkouškou v keňském hlavním městě Nairobi. První etapa se koná v oblasti okolo Nakaru a druhý den budou odjety zkoušky nedaleko Nairobi a okolo města Athi River. Celková délka podniku má dosahovat 800 Km, přičemž 300 Km by mělo tvořit rychlostní zkoušky. Rozpis bude 15. ledna zveřejněn a zainteresovaní účastníci se mohou přihlásit do 7. března. Bude však přijato jen maximálně 60 nominací.
Po překvapivém odřeknutí dakarské soutěže však může Safari Rallye hrozit stejný osud. Po nesrovnatelnostech v prezidentských volbách, které se konaly 27. prosince, se dostala Keňa do střetu mezi stoupenci vůdce opozice Odinga a zvoleného prezidenta Kibaki. Od té doby přišlo přes 300 lidí o život a okolo 250 000 se nachází na útěku. Pokud se tyto události do keňské motoristické události neuklidní, bude tento podnik vážně ohrožen.
Na přípravu týmu účastnících se seriálu IRC tyto události zatím neměli vliv. Krátce po vánocích Abarth oznámil jezdecké složení a zahájil přípravy na letošní sezónu. Giandomenico Basso a jeho mladší finský týmový kolega Anton Alen chtěli zasahovat už do prvních podniků sezóny a sbírat cenné body do celkové klasifikace. Také Belgičan Freddy Loix si uvědomuje klíčovou roly afrického podniku při konečném rozhodování o mistrovském titulu a pokouší se sehnat potřebný rozpočet. Až dosud totiž jeho tým Kronos plánoval, že Safari vynechá.
Je tedy zatím otázkou, zda přijdeme letos po boku Dakaru i o další klasickou africkou soutěž. Je to upřímně velká škoda, jelikož Safari Rallye má již dlouhou a bohatou historii. Další otázkou je, jestli vůbec ještě někdy uvidíme v Africe motoristické klání světové úrovně, pokud se letos vytratí i Safari…
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?