Druhou etapou dnes skončila úvodní soutěž MMČR v rally, kterou ovládl úřadující český šampión.
Druhý a také závěrečný den letošní Jänner Rally měl na programu šest měřených úseků pokrytých sněhem. Po včerejšku byl na prvním místě Pavel Valoušek o pouhých šest vteřin před úřadujícím mistrem Václavem Pechem. Jako třetí vstoupil do druhého dne Ernst Haneder.
První rychlostní zkoušku druhé etapy ovládl Václav Pech, který porazil druhého Wittmanna a třetí dojel Gassner. Vedoucí Valoušek startoval jako první a bylo to zřejmě velkou nevýhodou po celý den a hned ráno ztratil na Pecha 17 vteřin a propadl se tak na druhou příčku průběžného pořadí. Třetí byl stále Haneder před Witmannem a Baumschlagerem. Na této zkoušce tedy RZ13 havaroval do té doby dobře jedoucí Míra Tarabus s Puntem S2000 a musel ze soutěže odstoupit. S vozem stejné kategorie musel ještě před startem vložky vzdát Waldherr kvůli technickým problémům.
Další zkoušku, vyhrál Valoušek ale stále ztrácel na Pecha necelých šest sekund. Franz Wittmann zrychloval a útočil na třetí místo Hanedera, ke kterému scházelo už jen 15 vteřin. Přiblížil se také Baumschlager, který ztrácel ještě o 10 vteřin více. A právě souboj o vítězství a o třetí místo sliboval vzrušující podívanou. Ze špičky musel odstoupit Jaroslav Orsák, kterému vypovědělo službu jeho Mitsubishi.
Druhou sekci průjezdů rozjel nejlépe Pech, který navýšil svůj náskok na Valouška už na necelých 30 sekund. Zabojoval Baumschlager, který se dostal o dvě sekundy za třetího Hanedera. Zkouška nevyšla Wittmannovi, který ztratil skoro 50 vteřin a propadl se na místo páté. Další zkoušku vyhrál opět Pech a na Valouška najel dalších 17 vteřin. Populární Valda dojel v této erzetě až jako jedenáctý. Pěkné druhé místo zajel Arazim a dostal se na osmé místo před Trojana. Také Baumschlager zajel výborně a po velkých problémech Hanedera, který se propadl až na 14. místo se usadil na pěkné třetí pozici. Do problémů se dostal Vojtěch Štajf a poškodil své Subaru natolik že musel po cíli rychlostní zkoušky odstoupit.
Do konce soutěžě zbývaly dvě zkoušky, které ovšem dohromady měřily necelých 58 kilometrů. Mohlo se tedy ještě čekat spoustu zajímavých situací a změn v průběžném pořadí. RZ17 se stala kořistí Valouška, ovšem Pech ztatil pouze necelých šest vteřin a před poslední zkouškou měl k dispozici ještě slušný náskok 40 vteřin. Třetí Baumschlager si držel bez nejmenších potíží třetí příčku a čtvrtý byl Wittmann. V předposlední zkoušce musel vzdát kvůli prasklému lanku řazení Roman Odložilík. A také Radek Mifka, kterého postihly technické problémy.
Poslední zkouška letošní Jänner rally se stala kořistí finského pilota Jani Paasonena, který se tak dokázal probojovat na čtvrté místo. Druhý skončil Václav Pech, který si pohlídal vedení a stal se tak vítězem prvního podniku mezinárodního mistrovství české republiky v rally. Druhý skončil Pavel Valoušek, který dokázal že i po dlouhé pauze patří mezi českou špičku. Třetí místo obsadil domací matador Raimund Baumschlager.
Konečné výsledky soutěže jsou k vidění zde.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?