Po dnešních čtyřech odjetých rychlostních zkouškách se do čela průběžného pořadí Jänner rally dostal Václav Pech. Pavel Valoušek zřejmě doplatil na to, že do testů startuje z prvního místa.
Valoušek po včerejší etapě vedl před Pechem o šest vteřin. Jako vítěz prvního dne tak startuje dnes první a to se mu, zdá se, stalo osudným. Dnešní rychlostky jsou pokryté sněhem a Valda tak zřejmě čistí trať. Jak jinak si vysvětlit, že během čtyř zkoušek ztratil na Pecha 50 sekund.
Oba čeští jezdci však mohou jet relativně v klidu. Třetí v pořadí po RZ16 – Raimund Baumschlager – ztrácí na Valouška minutu a dvacet vteřin, Pecha pak má před sebou o více než dvě minuty. Další jezdci v pořadí již ztrácejí více než tři minuty.
Smůlu hned na prvním dnešním testu si vybral Jaromír Tarabus. Se svým novým vozem Fiat Punto S2000 havaroval a odstoupil ze závodu. Z důvodu technických problémů odstoupil v průběhu RZ13 i Andreas Waldherr s dalším vozem S2000 – VW Polem. Do problémů se na RZ16 dostal Haneder. Do té doby vítečně jedoucí domácí jezdec měl zřejmě na RZ16 problémy a ztratil více než čtyři minuty. To znamenalo jeho propad do hlouby výsledkové listiny.
Do první desítky se z našich jezdců zatím vešli kromě Pecha s Valouškem ještě Arazim, Trojan a Jan Štěpánek. Tři jmenovaní se srovnali no konec první desítky průběžného pořadí. Celá Jänner rally vyvrcholí dnes odpoledne dvěma průjezdy nejdelší zkouškou soutěže – Gutau. Test měřící 28,86 kilometru by mohl ještě řádně zamíchat celkovým pořadím.
Po skončení soutěže naleznete na našich stránkách shrnutí celé dnešní etapy i s konečnými výsledky.
Výsledky po RZ16 najdete zde
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?