Po dnešních čtyřech odjetých rychlostních zkouškách se do čela průběžného pořadí Jänner rally dostal Václav Pech. Pavel Valoušek zřejmě doplatil na to, že do testů startuje z prvního místa.
Valoušek po včerejší etapě vedl před Pechem o šest vteřin. Jako vítěz prvního dne tak startuje dnes první a to se mu, zdá se, stalo osudným. Dnešní rychlostky jsou pokryté sněhem a Valda tak zřejmě čistí trať. Jak jinak si vysvětlit, že během čtyř zkoušek ztratil na Pecha 50 sekund.
Oba čeští jezdci však mohou jet relativně v klidu. Třetí v pořadí po RZ16 – Raimund Baumschlager – ztrácí na Valouška minutu a dvacet vteřin, Pecha pak má před sebou o více než dvě minuty. Další jezdci v pořadí již ztrácejí více než tři minuty.
Smůlu hned na prvním dnešním testu si vybral Jaromír Tarabus. Se svým novým vozem Fiat Punto S2000 havaroval a odstoupil ze závodu. Z důvodu technických problémů odstoupil v průběhu RZ13 i Andreas Waldherr s dalším vozem S2000 – VW Polem. Do problémů se na RZ16 dostal Haneder. Do té doby vítečně jedoucí domácí jezdec měl zřejmě na RZ16 problémy a ztratil více než čtyři minuty. To znamenalo jeho propad do hlouby výsledkové listiny.
Do první desítky se z našich jezdců zatím vešli kromě Pecha s Valouškem ještě Arazim, Trojan a Jan Štěpánek. Tři jmenovaní se srovnali no konec první desítky průběžného pořadí. Celá Jänner rally vyvrcholí dnes odpoledne dvěma průjezdy nejdelší zkouškou soutěže – Gutau. Test měřící 28,86 kilometru by mohl ještě řádně zamíchat celkovým pořadím.
Po skončení soutěže naleznete na našich stránkách shrnutí celé dnešní etapy i s konečnými výsledky.
Výsledky po RZ16 najdete zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?