První etapu Jänner Rally ovládli Pavel Valoušek a Václav Pech na vozech Mitsubishi Lancer Evo IX
První podnik letošní české soutěžácké sezóny má za sebou první etapu, která se odehrála na dvanácti měřených úsecích a pořádně prověřila všechny soutěžící svým stále se měnícím povrchem trati. Správný výběr pneumatik hrál tedy velice důležitou roli.
Do první rychlostní zkoušky mělo odstartovat 140 posádek, ovšem Milan Liška, který patří do špičky české soutěžácké scény nedokázal nastartovat své Mitsubishi již ráno v uzavřeném parkovišti a do první zkoušky bohužel neodstartoval.
První rychlostní zkouška se stala kořistí Pavla Valouška, který se po půl roce vrátil zpět za volant soutěžního vozu a dokázal, že závodit opravdu nezapomněl. Prvenství zopakoval i na druhém testu a ujal se vedení s náskokem 24sec. před místním Ernstem Hanederem a ještě o vteřinu více ztrácel Václav Pech, všichni na stejných vozech Mitsubishi Lancer EVO IX. Až na čtvrtém místě jsme našli ve výsledkové listině po druhé zkoušce velkého favorita celé soutěže, domácího Raimunda Baumschlagera. Zkušený „Mundl“ jak se mu často přezdívá ztrácel přes 26 vteřin na vedoucího Valouška. Nejrychlejší vůz kategorie S2000 pilotoval rakouský jezdec Andreas Waldherr, který se držel na místě pátém i přes problémy s poškozeným výfukem. Po dvou zkouškách už v pořadí nefiguroval např. Tomáš Kurka, který obrátil své Mitsubishi na střechu a musel ze soutěže odstoupit.
Druhou sekci průjezdů, která obsahovala tři rychlostní zkoušky ovládl Jani Paasonen, známý také z působení v továrním týmu Škody Motorsport, který se po vítězstvích v RZ3 a 4 dostal na druhé místo 30sec. za vedoucího Valouška, který si připsal dnešní třetí prvenství na RZ5. Na třetí příčku se posunul Václav Pech, který se dokázal probojovat před Hanedera. Páté místo patřilo Wittmannovi a šesté Baumschlagerovi. Na sedmé místo se propadl známý německý jezdec Hermann Gassner, který ztrácel na špici už přes minutu.
Václav Pech se stal tím kdo vítězstvím v RZ6 otevřel třetí sekci průjezdů, která obsahovala dokonce čtyři měřené úseky a čekala na jezdce velká zkouška odolnosti. Pech vyhrál i další dvě zkoušky a dostal se na druhé místo a také stáhl náskok vedoucího Valouška na 17 vteřin. Devátý měřený úsek vyhrál Haneder a udržel se před čtvrtým Baumschlagerem, který začal zrychlovat. Naopak zvolnil Paasonen, který se z druhého místa propadl až na páté. Šestý byl Wittmann a sedmý Rosenberger, který sváděl souboj o desetinky s dalšími dvěma vozy S2000, které pilotují Waldherr a Tarabus. V sedmé zkoušce musel po požáru motoru odstoupit legendární Stig Blomqvist, který se do té doby držel s obstarožním Lancerem Evo III na dobrém 30 místě absolutního pořadí. Odstoupil také Vlastimil Hodaň pro poruchu převodovky svojí Felície Kit Car.
Poslední sekce dnešního dne obsahovala tři rychlostní zkoušky a tu první, tedy RZ10 vyhrál Pech, který neustále zrychloval a vyhrál také RZ11, po které jeho ztráta na první místo Valouška činila už jen 2,5 sec. A před poslední zkouškou první etapy se čekal těsný souboj o první místo. Třetí místo stále držel Haneder před Baumschlagerem a na páté místo se posunul Wittmann před Paasonena. Očekávaný souboj o první příčku se na poslední zkoušce zřejmě z taktických důvodů nekonal a poslední měřený test dnešního dne vyhrál nečekaně Hermann Gassner, před Paasonenem a Hanederem. Jako čtvrtý dojel Valoušek a udržel tak vedení v soutěži a ještě zvýšil svůj náskok před Václavem Pechem, který dojel na sedmém místě na 6,3 sec. Na třetím místě přespí Haneder, čtvrtý Baumschlager a pátý Wittmann.
Zítra čeká na soutěžící šest rychlostních zkoušek a vítěz by měl být znám okolo páté hodiny odpolední.
Aktuální výsledky dnešní etapy najdete zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?