Václav Pech s Mitsubishi Lancer Evo IX je po první etapě Jänner rally na druhém místě. Plzeňský pilot začal úvodní podnik MMČR jako pátý, postupně ale zrychloval až k rozdílu pouhých šesti vteřin na lídra.
Boje v malebném kraji okolo příhraničního města Freistadt baví desítky tisíc diváků, domácích i z České republiky. Podobně jako v minulých úspěšných sezonách i letos řídí Václav Pech vůz připravovaný techniky společnosti Charouz Racing System.
Plzeňský obhájce titulu mezinárodního mistra České republiky se během dne výrazně zrychloval. Jeho souboj s Pavlem Valouškem byl hlavní událostí dne. Největší ztráta Pecha na prvního byla 40 vteřin po páté z dnešních dvanácti erzet. Před poslední zkouškou byl mezi nimi rozdíl už jen 2,5 vteřiny a nakonec Pech cílem úvodní etapy prosvištěl jako druhý se ztrátou šesti vteřin na prvního.
Pech je nejúspěšnějším Čechem v historii populární rakouské soutěže, která patří do MMČR od roku 2004. V podmanivém pohraničním kraji dokázal dvakrát zvítězit. V roce 2005 s Fordem Focus WRC a loni s Mitsubishi Lancer Evo IX. Oba speciály připravovali technici společnosti Charouz Racing System. V jejich péči je i letošní Pechův stroj.
Díky klasickému zimnímu počasí zdobí letošní Lednovou rally ráz, který mají tolik rádi závodníci i fanoušci. Bojuje se na bílých, zamrzlých pláních, po ránu a k večeru je v pohraničí kolem minus deseti stupňů Celsia, během dne se pod modrým nebem lehce oteplí k nule. Při prvních průjezdech RZ se bojovalo na sněhu a ledu, opakované jízdy už přinesly větší loterii. Speciální úzké pneumatiky s hřeby totiž neúprosně drásaly zimní příkrov. Tu na asflat, onde na šotolinu.
Václav Pech: „Jänner rally jsem si oblíbil při své premiéře, byť jsem zde v roce 2004 s Focusem WRC roztočil svůj první kotrmelec… Je to krásná soutěž a jsem rád, že mi to docela jde i tentokrát. Závodění s Pavlem Valouškem, Jani Paasonenem a místním hvězdami s Raimundem Baumschlegerem v čele je velkým zážitkem. Soutěž jsem nerozjel nejlépe. Když jsem viděl svou ztrátu, řekl jsem si, že musím přidat já, protože auto fungovalo bezvadně. Více jsem se do toho opřel a ztráta se příjemně zmenšovala. Pomalejší začátek přisuzuji i tom, že jsem jako první pilot projížděl promrzlou stopu. Soupeři bojující o čelo naopak startovali o poznání za mnou. Trošku mě zdrželo prasklé čelní sklo, které rozbila jedna ze stovek „sněžných“ tyčí podél tratí, nebo drobný výlet mimo trať. Ale to byly jen drobnosti, při tak náročné rally běžné věci.“
Soutěž skončí zítra, na cílovou rampu začnou posádky najíždět v 17.38. Sobotní program čítá šest z celkových osmnácti rychlostních zkoušek. Výsledky, Jänner rally, Freistadt, Rakousko, po 1. etapě – 12. RZ: 1. Valoušek, Hrůza 1:43:26,6 2. Pech, Uhel -6,3 3. Haneder, Kregl (Rak.) -34,4 4. Baumschlager, Zeltner (Rak.) -1:23,0 5. Wittmann ml., Ettel (Rak.) -1:33,7 6. Paasonen, Maaranen (Fin./všichni Mitsubishi Lancer Evo IX) -1:49,9 7. Tarabus, Trunkát (Fiat Grande Punto S2000) -2:28,2 8. Waldherr, Jeitler (Rak./VW Polo S200) -2:387 Tisková zpráva a foto BPA sport marketing, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?