Zatím celkem suverénním způsobem ovládá letošní ročník Jänner rally Pavel Valoušek. Dokazuje tak, že ani po delší závodnické pauze jezdit nezapomněl. Druhý je Fin Janni Paasonen. Oba jedou na Lancerech EVO IX.
V rakousko - českém příhraničí mají jezdci za sebou v těchto chvílích pět odjetých rychlostních zkoušek. Tři z nich vyhrál Valoušek, dvě pak Fin Janni Paasonen. Celkově je ve vedení soutěže Valoušek s náskokem 30,5 sekundy před Finem.
Velkým favoritům soutěže Pechovi a Baumschlagerovi patří třetí respektive šestá příčka. Pech na tří pozici ztrácí 40,6 vteřiny. Za ním následují místní pekař Ernst Haneder a Franz Wittmann. Jejich ztráta na Pecha je však minimální a počítá se v řádech vteřin. Na šesté místě pak jede již zmiňovaný Baumschlager. Všichni tito jezdci jedou s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Nejrychlejším jezdec s vozem S2000 je na osmém místě jedoucí Andreas Waldherr s VW Polem S2000. Dalším jezdcem s dvoutisícovkou je na desátém místě Jaromír Tarabus s Fiatem Punto S2000. Ten na vedoucího Valouška ztrácí minutu a jednadvacet vteřin.
České posádky zatím v Rakousku příliš nezáří. Kromě vedoucího Valouška a třetího Pecha jsou ostatní jezdci na produkčních autech až ve druhé desítce pořadí. Za zmínku ještě stojí sedmnáctá pozice „starého pána“ Stiga Blonqvista. Mistr světa z roku 1984 jede s velmi obstarožním Lancerem třetí evoluce. Přesto i vzhledem k věku jezdce i vozu poráží veteráni mnohem mladší jezdce i techniku. Dnes ještě na jezdce čeká sedm rychlostních zkoušek. Po jejich odjetí na našich stránkách najdete shrnutí celé dnešní etapy. Výsledky po pěti odjetých zkouškách naleznete zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?