Zatím celkem suverénním způsobem ovládá letošní ročník Jänner rally Pavel Valoušek. Dokazuje tak, že ani po delší závodnické pauze jezdit nezapomněl. Druhý je Fin Janni Paasonen. Oba jedou na Lancerech EVO IX.
V rakousko - českém příhraničí mají jezdci za sebou v těchto chvílích pět odjetých rychlostních zkoušek. Tři z nich vyhrál Valoušek, dvě pak Fin Janni Paasonen. Celkově je ve vedení soutěže Valoušek s náskokem 30,5 sekundy před Finem.
Velkým favoritům soutěže Pechovi a Baumschlagerovi patří třetí respektive šestá příčka. Pech na tří pozici ztrácí 40,6 vteřiny. Za ním následují místní pekař Ernst Haneder a Franz Wittmann. Jejich ztráta na Pecha je však minimální a počítá se v řádech vteřin. Na šesté místě pak jede již zmiňovaný Baumschlager. Všichni tito jezdci jedou s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
Nejrychlejším jezdec s vozem S2000 je na osmém místě jedoucí Andreas Waldherr s VW Polem S2000. Dalším jezdcem s dvoutisícovkou je na desátém místě Jaromír Tarabus s Fiatem Punto S2000. Ten na vedoucího Valouška ztrácí minutu a jednadvacet vteřin.
České posádky zatím v Rakousku příliš nezáří. Kromě vedoucího Valouška a třetího Pecha jsou ostatní jezdci na produkčních autech až ve druhé desítce pořadí. Za zmínku ještě stojí sedmnáctá pozice „starého pána“ Stiga Blonqvista. Mistr světa z roku 1984 jede s velmi obstarožním Lancerem třetí evoluce. Přesto i vzhledem k věku jezdce i vozu poráží veteráni mnohem mladší jezdce i techniku. Dnes ještě na jezdce čeká sedm rychlostních zkoušek. Po jejich odjetí na našich stránkách najdete shrnutí celé dnešní etapy. Výsledky po pěti odjetých zkouškách naleznete zde
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?