Tým Subaru WRT dnes oznámil, že Markko Martin s ním podepsal smlouvu a stal se tak oficiálním testovacím jezdcem tohoto týmu. Hlavním a jediným Markkovým úkolem bude testovat a na závody špičkově připravit právě vyvíjený model nové Imprezy WRC. Subaru ví co dělá!
Dvaatřicetiletý Estonec, který na konci roku s továrně připravenou Imprezou 2007 vyhrál Bettegův memoriál, tak na sebe převzal odpovědnost za testování a vývoj nového modelu Imprezy WRC. Tento vůz chce tým nasadit do soutěže v první polovině letošní sezony.
Markko Martin se poprvé s týmem Subaru představil na Australské rally v roce 2000, tehdy Martina navigoval Michael Park. Tato dvojice pak pokračovala ve spolupráci se Subaru i v roce 2001. V tomto roce společně dosáhli nejlepšího umístění na Finské rally, kde dojeli na pátém místě. Markko Má velké zkušenosti z tratí rychlostních zkoušek všech světových soutěží a to nejen s vozem Subaru ale i Ford a Peugeot. Ke své nové roli testovače Markko Martin řekl: „Je to pro mě nová obrovská výzva a velmi se na ni těším.Vrátil jsem se do týmu proto, abych mu pomohl. Je jasné že se v týmu od roku 2001 mnoho věcí změnilo, ale jedno zůstává stejné – barva vozů Subaru WRC je stále modrá!“ „Rozhodující bude poznat, co vůz potřebuje a také najít společnou řeč s inženýry a mechaniky. Dříve jsem používal při nastavování auta několik triků, teď však nesmím zapomenout na to že s vozem nebudu jezdit jen já, ale i další jezdci. Přesto si myslím že mojí výhodou je, že nepužívám nijak zvlášť obtížné nastavení a proto věřím že s ním po malých úpravách bude moci jet každý.“ „Jisté je že v mojí roli na mě bude vyvíjen tlak. Jde totiž o úplně nový vůz a já z něj musím udělat vůz plně konkurenceschopný. Cítím však v týmu velké odhodlání tento cíl splnit. Já sám se na to moc těším a věřím že to společně dokážeme.“ Šéf týmu SWRT Richard Taylor dodal: „Markko je vítězem pěti závodů MS a má obrovské zkušenosti i z jiných vozů WRC a já jsem proto nadšen že ho mohu opět přivítat zpět v našem týmu Subaru. Dostal těžký úkol, během několika málo měsíců musí Markko z Imprezy 2008 udělat konkurence schopný a jak doufáme i vítězný vůz. Těšíme se na spolupráci a doufáme že to je počátek naší budoucí dlouhuhé spolupráce.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?