Tým Subaru WRT dnes oznámil, že Markko Martin s ním podepsal smlouvu a stal se tak oficiálním testovacím jezdcem tohoto týmu. Hlavním a jediným Markkovým úkolem bude testovat a na závody špičkově připravit právě vyvíjený model nové Imprezy WRC. Subaru ví co dělá!
Dvaatřicetiletý Estonec, který na konci roku s továrně připravenou Imprezou 2007 vyhrál Bettegův memoriál, tak na sebe převzal odpovědnost za testování a vývoj nového modelu Imprezy WRC. Tento vůz chce tým nasadit do soutěže v první polovině letošní sezony.
Markko Martin se poprvé s týmem Subaru představil na Australské rally v roce 2000, tehdy Martina navigoval Michael Park. Tato dvojice pak pokračovala ve spolupráci se Subaru i v roce 2001. V tomto roce společně dosáhli nejlepšího umístění na Finské rally, kde dojeli na pátém místě. Markko Má velké zkušenosti z tratí rychlostních zkoušek všech světových soutěží a to nejen s vozem Subaru ale i Ford a Peugeot. Ke své nové roli testovače Markko Martin řekl: „Je to pro mě nová obrovská výzva a velmi se na ni těším.Vrátil jsem se do týmu proto, abych mu pomohl. Je jasné že se v týmu od roku 2001 mnoho věcí změnilo, ale jedno zůstává stejné – barva vozů Subaru WRC je stále modrá!“ „Rozhodující bude poznat, co vůz potřebuje a také najít společnou řeč s inženýry a mechaniky. Dříve jsem používal při nastavování auta několik triků, teď však nesmím zapomenout na to že s vozem nebudu jezdit jen já, ale i další jezdci. Přesto si myslím že mojí výhodou je, že nepužívám nijak zvlášť obtížné nastavení a proto věřím že s ním po malých úpravách bude moci jet každý.“ „Jisté je že v mojí roli na mě bude vyvíjen tlak. Jde totiž o úplně nový vůz a já z něj musím udělat vůz plně konkurenceschopný. Cítím však v týmu velké odhodlání tento cíl splnit. Já sám se na to moc těším a věřím že to společně dokážeme.“ Šéf týmu SWRT Richard Taylor dodal: „Markko je vítězem pěti závodů MS a má obrovské zkušenosti i z jiných vozů WRC a já jsem proto nadšen že ho mohu opět přivítat zpět v našem týmu Subaru. Dostal těžký úkol, během několika málo měsíců musí Markko z Imprezy 2008 udělat konkurence schopný a jak doufáme i vítězný vůz. Těšíme se na spolupráci a doufáme že to je počátek naší budoucí dlouhuhé spolupráce.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?