Jsou zde nové vozy, více vozů. Je zde také více televizí, jsou zde nové soutěže a samozřejmě – Gigi Galli je zpět!! To vše je šampionát WRC který nás čeká v roce 2008.
Diváci ho měli možnost naposledy vidět na Algarve stadionu v Portugalsku, když si na střeše svého vozu oblékal portugalský fotbalový dres. A nyní je zpět, bláznivý Gianluigi Galli se zúčastní všech patnácti podniků letošního ročníku WRC. S týmem Stobart VK M-Sport začne už za tři týdny v Monte Carlu. Kromě italského bouřliváka se letos představí i nové vozy. Subaru během sezony ukáže svou novou zbraň. Rovněž Japonská automobilka Suzuki se chystá na svůj premiérový rok ve WRC. Japonci už svůj vůz v soutěži představili. Jejich speciál SX4 WRC byl k vidění na tratích na Korsice a také při Britské rally. Tyto starty ale byly předem nahlášeny jako testovací. Nyní však přicházejí noví jezdci – Toni Gardemeister jako jednička a P.G. Anderson coby dvojka. Společně s týmem budou chtít bojovat o příčky nejvyšší. Každopádně se schyluje k první kompletní sezoně této automobilky ve WRC. Uvidíme! Oproti tomu Subaru je mezi továrními týmy WRC mazákem. Vždyť tým získal za dobu své existence tři tituly mistrů mezi továrnami, a jezdci s vozy stejné značky získali tři tituly mistrů světa v té nejvyšší kategorii! Hotoví mazáci ve svém oboru. Přesto se i tým se základnou v Británii bude v letošní sezoně učit. S nasazením nové Imprezy 2008 se sice počítá až v průběhu sezony – tým nechce nic uspěchat – ale již teď lidé z týmu hovoří o největší změně od roku 1993. Nová Impreza bude totiž hatchback!! Ford a Citröen, to je dvojice týmů která zná pocit vítězství ve WRC. A v letošním roce se schyluje k jejich další vzájemné bitvě. Tahle bitva je to, co charakterizuje polovinu tohoto desetiletí v rallysportu. Čtyřnásobný světový šampion Sebastien Loeb bude i letos bojovat s dvojicí Finů v barvách Fordu. Tentokrát Marcuse Grönholma nahradí na postu jedničky Mikko Hirvonen. Ten po ukončení kariéry svého krajana Grönholma bude hlavním útočníkem na pozice Loeba. Jako dvojka týmu přihází mladý nadějný Jarri-Matti Latvala. Ten Ford důvěrně zná, protože v B týmu Fordu loni absolvoval celou sezonu. Doufejme, že i souboje Hirvonena s Loebem busou ozdobou všech 15-ti závodů letošní sezony a že o mistru světa se rozhodne pokud možno co nejpozději a v napínavém boji. Pro ty, kdož jsou znepokojeni z odchodu Grönholma máme jeden vzkaz – nebuďte! Ano on byl skvělý a výjimečný, ale Hirvonen již není daleko od kvalit Marcuse Grönholma. Dokázal to na Ouninpohje – na Finské Rally – byl to právě Hirvonen který jako jediný stačil na této supertěžké zkoušce Grönholmovi. Držel s ním krok. A oba skončili před Loebem! Jistě, Loeb jde do letošní sezony jako favorit a čeká se od něho pátý titul mistra světa, ale Hirvonen, jeho týmový kolega Latvala, Dani Sordo (Citröen), bouřlivák Galli a oba jezdci Subaru, pánové Petter Solberg a Chris Atkinson budou chtít taky o titul bojovat. A věřte že budou bojovat do poslední zatáčky!
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?