Zatímco pro fanoušky a novináře je doba předvánoční příležitostí k odpočinku a k důkladné regeneraci sil po náročném roce, u soutěžních týmů v tomto čase obvykle vrcholí přípravy na novou sezónu.
Příčinou je brzký termín rakouské Jänner Rallye, která o prvním lednovém víkendu tradičně otevírá nejen šampionát našich jižních sousedů, ale i mezinárodní české mistrovství. Mezi piloty, jež předvánoční čas strávili přípravou na začátek nového soutěžního roku, patří i rodák z rakouského Melku – 20letý Michael Kogler, který si na Moravu přijel „osahat“ svoji novou soutěžní zbraň.
Jméno Kogler v rakouském rallysportu rozhodně není neznámým pojmem. Dlouhá léta se o jeho úspěšnou reprezentaci staral Michaelův otec Gottfried, jenž v roce 2003 za volantem žlutého Lanceru obsadil dokonce druhé místo v hodnocení skupiny A rakouského mistrovství a nestačil pouze na suverénního Baumschlagera. Následovník rodinné soutěžní tradice - mladý Michael - byl v úvodu své kariéry věrný značce Volkswagen a se čtvrtou generací Golfu se stal jedním z nejrychlejších účastníků třídy D9 pro vozy s naftovým motorem. S tímto speciálem dosáhl řady pozoruhodných výsledků, ale v nabité konkurenci domácího mistrovství nemohl nikdy myslet na významný úspěch v celkovém pořadí. Až letos dostane k dispozici stroj, který mu dovoluje špičku rakouského seriálu pořádně potrápit. V sezóně 2008 budeme tohoto talentovaného mladíka vídat za volantem vozu Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen české stáje Eurostroj Rallye Team ČR, s nímž by měl absolvovat celý rakouský šampionát. Koglerův cíl je jasný – v letošním roce si na vůz pořádně zvyknout a v sezóně 2009 se zkusit poprat o nejcennější vavříny. V cestě za medailemi mu má pomoci právě vůz moravského týmu, který těsně před Vánocemi dostal možnost poprvé vyzkoušet. Stalo se tak pod dozorem šéfa stáje Eurostroj Eddyho Schlagera a zkušeného týmu mechaniků, tvořeného třemi Čechy a jedním Rakušanem. Test proběhl za mrazivého počasí nedaleko sídla týmu a obešel se bez jakýchkoli technických problémů či jiných komplikací.
Ambice posádky Michael Kogler – Roland Rieben pro lednovou Jänner Rallye jsou spíše skromné. Oběma mladíkům půjde především o to, aby náročnou soutěž dokončili a aby se svým novým soutěžním náčiním absolvovali co největší porci cenných kilometrů. Mezi přihlášenými jim patří startovní číslo 37.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?