RALLY DAKAR: Včera na Nový rok vyrazil Loprais Tatra Team na jubilejní 30. ročník Dakaru. Krátce po poledni vyjela kolona tří tatrovek a novinářské navary z týmového sídla ve Frenštátě pod Radhoštěm.
Při odjezdu, který navštívili i zástupci televizí, tekla medovina a vládla dobrá nálada. Posádky cestou zastavily i v Praze, kde je už napjatě očekávaly desítky fanoušků. Týmu přišla popřát hodně štěstí i jeho dlouholetá velká fanynka paní Dana Zátopková, tradiční účastnice našich slavnostních odjezdů. Dostavili se fandové z celých Čech – někteří jen potřást rukou, jiní okoukat poslední detaily na voze kvůli stavbě modelu, ostatní ze zvědavosti. Po půlhodině kolona vyrazila směr Plzeň, kde se cestou během zastávky u čerpací stanice udála menší akce i pro klienty zdejšího klienta Tatry pana Paška z Kaznějova.
Potom už všichni vyrazili směr Lisabon. Naše novinářská Navara musí být v cíli o den dříve, protože 3. ledna odpoledne absolvuje přejímky. Všechny kamiony našeho týmu absolvují administrativní a technické přejímky 4. ledna.
Loprais team
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?