RALLY DAKAR: Včera na Nový rok vyrazil Loprais Tatra Team na jubilejní 30. ročník Dakaru. Krátce po poledni vyjela kolona tří tatrovek a novinářské navary z týmového sídla ve Frenštátě pod Radhoštěm.
Při odjezdu, který navštívili i zástupci televizí, tekla medovina a vládla dobrá nálada. Posádky cestou zastavily i v Praze, kde je už napjatě očekávaly desítky fanoušků. Týmu přišla popřát hodně štěstí i jeho dlouholetá velká fanynka paní Dana Zátopková, tradiční účastnice našich slavnostních odjezdů. Dostavili se fandové z celých Čech – někteří jen potřást rukou, jiní okoukat poslední detaily na voze kvůli stavbě modelu, ostatní ze zvědavosti. Po půlhodině kolona vyrazila směr Plzeň, kde se cestou během zastávky u čerpací stanice udála menší akce i pro klienty zdejšího klienta Tatry pana Paška z Kaznějova.
Potom už všichni vyrazili směr Lisabon. Naše novinářská Navara musí být v cíli o den dříve, protože 3. ledna odpoledne absolvuje přejímky. Všechny kamiony našeho týmu absolvují administrativní a technické přejímky 4. ledna.
Loprais team
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?