Přinášíme Vám novinky a zajímavosti před startem prvního podniku MMČR v rally 2008, kterým bude rakouská Jänner rally
Čech Václav Pech by v porovnání s Rakušany neměl mít žádnou výhodu ohledně pneumatik, a to při rozdílných poměrech na trati, které v současnosti v Mühlviertelu panují.
V současnosti jsou podmínky na trati jednotlivých rychlostních zkoušek 26. IQ Jänner rallye, konané od 3. do 5. ledna 2008, velice rozdílné. Některé zkoušky mají zimní podmínky, jiné, především na jihu regionu, jsou do dnešního dne bez sněhu. Mnohé z účastnících se posádek již v Mühlviertelu absolvovaly první obhlídkové jízdy.
Tato skutečnost velice vyhovuje loňskému vítězi rallye, českému jezdci Václavu Pechovi. Na tiskové konferenci v Praze favorit s úsměvem prohlásil: „Už vím, že mí rakouští přátelé Stohl a Baumschlager vědí, že moje pneumatiky Matador jsou za takových podmínek super. Skoupil jsem veškeré zásoby a uskladnil jsem je v garáži. Moje pneumatiky jsou neprodejné a doufám, že s nimi obhájím titul.“
Stále není jisté, zda bude ve Freistadtu startovat Manfred Stohl: „Budu se moci rozhodnout až 2. ledna, zda skutečně budu moci startovat. Jel bych velice rád, zvláště na sněhu je rallye skvělou výzvou.“ Jistá je naopak účast rakouského mistra Raimunda Baumschlagera. Tento jezdec z Horních Rakous sice pokládá za favority na celkové vítězství Manfreda Stohla a Václava Pecha, už kvůli jeho nahromaděným pneumatikám, kdo ale tohoto muže z Rosenau dobře zná, ví, že v tomto bodě se rád podceňuje: „Samozřejmě bych chtěl být také vpředu a získat jak plný počet bodů do rakouského mistrovství, tak zajímavou peněžitou cenu.“
Zůstaneme-li u Rakušanů s největšími šancemi na vítězství, pak jsou to určitě oba jezdci s vozy S2000 VW – Andreas Waldherr a Kris Rosenberger, pak samozřejmě Franz Wittmann, Willi Stengg, Mario Saibel a Ernst Haneder (všichni Mitsubishi), jakož i Hannes Danzinger (VW KitCar), Johannes Keferböck, Michael Kogler, Markus Benes (všichni Mitsubishi) a Bernhard Jahn (Subaru).
Také cizinci budou mít svou sílu. Němec Hermann Gassner, Fin Jani Paasonen, jeho krajan Riku Thako a pak samozřejmě celá česká armáda. Vedle Václava Pecha to jsou určitě Karel Trojan, Václav Arazim, Radek Mifka, Pavel Valoušek, Milan Liška, Jaroslav Orsák (všichni Mitsubishi Evo IX), Vojtěch Štajf, Jan Štěpánek, Jiří Vacek (všichni Subaru Impreza), Roman Odložilík, Jaromír Tarabus (oba Fiat Grande Punto S 2000), Jiří Volf, Milan Pantálek, Tomáš Kurka a Michal Fiala (všichni Mitsubishi), rovněž i Slovák Peter Gavlak (Mitsubishi Evo IX).
Bohužel na startu se ve voze předjezdce neobjeví již oznamovaný Sepp Haider. Tento jezdec ze Saalbachu musel ze soukromých důvodů svou účast odříct. Takže jeho úlohu a také Mitsubishi převezme v Mühlviertelu špičkový český jezdec Josef Peták.
Časový plán:
Čtvrtek 3. ledna 2008 19:00 Freistadt Veletržní hala, slavnostní start
Pátek 4. ledna 2008 07:00 Parc Ferme Out, Freistadtská veletržní hala, poté 12 rychlostních zkoušek 20:58 konec 1. etapy, Veletržní hala Freistadt
Sobota 5. ledna 2008 07:00 Start do 2. etapy, Freistadt Výstaviště, poté 6 rychlostních zkoušek 17:38 Freistadt, Veletržní hala, cílová rampa – konec 26. IQ Jänner rallye, poté vyhlášení vítězů se zajímavým doprovodným programem ve Veletržní hale ve Freistadtu
Armin Holenia
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?