Od nastávající sezóny bude Pirelli výhradním dodavatelem pneumatik pro světový šampionát WRC a startujícím připraví tři různé typy pneumatik.
Počínaje rokem 2008 se stává Pirelli na tři roky výhradním dodavatelem pneumatik pro světový šampionát. Mezinárodní automobilová federace FIA představila definitivní pravidla pro používání pneumatik, která začnou platit již příští rok. Všechny týmy budou zásobeny třemi rozličnými typy pneumatik, a to v závislosti na podmínkách jednotlivých soutěží.
18ti palcové asfaltové pneumatiky s názvem "P-Zero" budou mít týmy k dispozici na podnicích v Německu, Španělsku, na Korsice a v Monte Carlu. V případě toho posledního budou týmy moci obout i zimní pneumatiky "Sottozero", které budou ve srovnání s obutím pro zimní klasiku ve Švédsku nabízeny rovněž v 18ti palcové variantě. Asfaltové "P-Zero" jsou k dispozici ve tvrdé směsi na sucho a v měkké směsi na vlhko. Dořezávání pneumatik, tak zvané "Hand cutting", bude silně omezeno. Za suchého počasí bude zcela zakázáno.
Šotolinové pneumatiky z Itálie nesou název "Scorpion" a také budou připravovány v měkké a tvrdé směsi. V první polovině roku bude tvrdá směs nasazena až v Turecku, potom bude následovat soutěž na Novém Zélandu také na těchto pneumatikách. Na ostatních šotolinových podnicích bude předepsána měkká směs.
Od následující sezóny bude také zrušen systém "Mousse" a jednotlivé týmy už také vedle běžných testů na nadcházející sezónu vykonaly i zhodnocení rychlé změny dodavatele pneumatik.
V poháru produkčních vozů budou používány stejné pneumatiky, oproti tomu pro juniorský šampionát budou vyvinuty zcela nové gumy. Při asfaltových podnicích budou nasazeny pneumatiky velké 17 palců a při šotolinových kláních budou mít k dispozici, jako v případě týmů WRC, 15ti palcové gumy.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?