Od nastávající sezóny bude Pirelli výhradním dodavatelem pneumatik pro světový šampionát WRC a startujícím připraví tři různé typy pneumatik.
Počínaje rokem 2008 se stává Pirelli na tři roky výhradním dodavatelem pneumatik pro světový šampionát. Mezinárodní automobilová federace FIA představila definitivní pravidla pro používání pneumatik, která začnou platit již příští rok. Všechny týmy budou zásobeny třemi rozličnými typy pneumatik, a to v závislosti na podmínkách jednotlivých soutěží.
18ti palcové asfaltové pneumatiky s názvem "P-Zero" budou mít týmy k dispozici na podnicích v Německu, Španělsku, na Korsice a v Monte Carlu. V případě toho posledního budou týmy moci obout i zimní pneumatiky "Sottozero", které budou ve srovnání s obutím pro zimní klasiku ve Švédsku nabízeny rovněž v 18ti palcové variantě. Asfaltové "P-Zero" jsou k dispozici ve tvrdé směsi na sucho a v měkké směsi na vlhko. Dořezávání pneumatik, tak zvané "Hand cutting", bude silně omezeno. Za suchého počasí bude zcela zakázáno.
Šotolinové pneumatiky z Itálie nesou název "Scorpion" a také budou připravovány v měkké a tvrdé směsi. V první polovině roku bude tvrdá směs nasazena až v Turecku, potom bude následovat soutěž na Novém Zélandu také na těchto pneumatikách. Na ostatních šotolinových podnicích bude předepsána měkká směs.
Od následující sezóny bude také zrušen systém "Mousse" a jednotlivé týmy už také vedle běžných testů na nadcházející sezónu vykonaly i zhodnocení rychlé změny dodavatele pneumatik.
V poháru produkčních vozů budou používány stejné pneumatiky, oproti tomu pro juniorský šampionát budou vyvinuty zcela nové gumy. Při asfaltových podnicích budou nasazeny pneumatiky velké 17 palců a při šotolinových kláních budou mít k dispozici, jako v případě týmů WRC, 15ti palcové gumy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?