Mezi rokem 2001 až 2007 získali Loeb s Elenou čtyři tituly mezi jezdci a Citroënu dopomohli ke třem korunkám šampiónů v Poháru konstruktérů. Sezona 2008 začíná za pár týdnů, takže je nejlepší čas se ohlédnout za tím, co dopomohlo Francouzům k dosažení těchto oslnivých výsledků.
Dobrodružství začalo v roce 2001 na rally San Remo, kde Seb Loeb s jeho spolujezdcem Elenou dokončili na druhém místě. V roce 2003, když už měl tým v plánu celý šampionát, získali titul v Poháru konstruktérů. Ve dvou dalších letech si připsali jak Pohár konstruktérů pro vítězný tým, tak i tituly mistrů světa v hodnocení jezdců. Až do konce roku 2006 přitom pilotovali neustále vyvíjený model Xsara WRC.
Jeho nástupce C4 WRC vyjel na tratě světových rally v roce 2007. Ale cíle zůstaly stejné: získávat co nejvíce úspěchů. C4ka je delší a mírně širší než Xsara. Tento rozdíl měl zajistit lepší stabilitu v zatáčkách a po napínavém duelu s jedničkou Fordu Gronholmem si francouzsko – monacká dvojice zajistila další, již čtvrtý titul mezi jezdci.
Další modely Citroënu získávaly a ještě získávají úspěchy i v jiných šampionátech. Například C2 S1600, které bylo vyvinuto v roce 2003 za účelem nahrazení Saxa S1600. Citroën C2 byl okamžitě úspěšný. Slavil třetí místo v roce 2004 v Evropském šampionátu, titul v roce 2005 v juniorském mistrovství světa, vítězství v roce 2006 ve Španělském a Italském šampionátu a v roce 2007 Simon Jean-Joseph s Jackem Boyèrem s ním vyhráli Evropský šampionát v rally.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?