Jari-Matti Latvala, nový jezdec továrního týmu Ford, po skončení sezony říká, že předčila jeho vyhlídky.
Dravý finský mladík obsadil celkové osmé místo a třiceti body se stal nejlepším soukromým jezdcem. Jeho vydařené sezony se nedalo nevšimnout, což potvrdil Ford, který ho angažoval jako náhradu za Marcuse Gronholma.
„Jak pro mě, tak i pro tým to byl vydařený rok. Sám jsem si dal nějaké cíle a jsem velmi rád, že se mi je podařilo splnit. Před sezonou byl můj nejlepší výsledek čtvrté místo a tak jsem chtěl konečně vystoupat na podium, což se mi v Irsku podařilo. Je to jeden z pěti zlomových bodů napříč celým rokem."
„První z nich je z Norska, kde jsem vyhrál svoji vůbec první RZ. V Sardinii jsem zase poprvé vedl celé startovní pole. Třetí úspěch je z Německa. Tam jsem vyjel první body na asfaltu. Hodně to pro mě znamená, protože na asfaltu se mi nikdy nedařilo tolik, jako na šotolině, hodně jsem boural a vypadával. V Irsku už pak zmíněné první podium a poslední vzpomínka je z Britské rally. Vyhrát víc než polovinu rychlostních zkoušek v takhle těžké rally, co víc si přát. Celkově jsem nečekal, že si takové úspěchy připíši tak brzy," dodává s úsměvem Latvala.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?