Italský tým Abarth, který zastupuje značku Fiat v IRC (Intercontinental Rally Challenge), bude příští rok pokračovat v této sérii se dvěma speciály. Jezdci budou Giandomenico Basso, dřívější evropský šampión a současný italský šampión a Anton Alen, syn slavné rallyové legendy Markku Alena.
Abarth bude příští rok také jezdit i v italském šampionátu pomocí svého satelitního týmu. Tým bude v nadcházející sezóně velmi dobře vyvážený, Basso je asfaltovým specialistou a Alen je vynikající na šotolině, což letos potvrdil v Rusku, kde vyhrál. „Nemůžu se dočkat startu. Toto je pro mě velmi dobrá příležitost a pokusím se ze sebe vydat to nejlepší. Je zde více asfaltových rally než rally na nezpevněném povrchu. To je pro mě dobré, protože budu moci získat více zkušeností na asfaltu. Prestiž šampionátu bude velmi vysoká,“ říká Anton Alen, který pojede první celou sezónu v IRC. Abarth přes zimu pracuje na dalších vylepšeních vozu Fiat Grande Punto S2000. Vylepšení se týkají hlavně motoru a převodovky. Testy probíhaly na konci listopadu a dále budou pokračovat na začátku ledna.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?