S druhým nasazením žhavé novinky Suzuki SX4 WRC skutečně nemohl být týmový šéf Nobuhiro Tajima spokojen. Odstup na špičku skupiny WRC byl až příliš vysoký.
Sekunda na kilometr. Větší odstup na top týmy by si neměli dovolit, to bylo přání šéfa stáje Nobuhiro Tajima. Avšak šotolinová premiéra SX4 WRC nepřinesla Japoncům mnoho radosti. Okolo čtyř sekund ztrácel japonský speciál na světovou špičku a pokulhával daleko v hloubi startovního pole. Následkem toho se začala vážně bortit židle pod vedoucím tohoto projektu, Michelem Nandanem.
Jeho smlouva vyprší už na konci toho roku a její prodloužení po slabém výkonu v prvních nasazeních vozu je takřka vyloučeno. „Ještě nevím, jestli s ním prodloužíme smlouvu,“ uvedl Tajima. Nandan, který dopomohl Peugeotu k několika titulům, vybudoval skromné vývojové oddělení blízko Paříže. To má být ale znovu přeloženo do Japonska.
Čas zbývající do začátku sezóny je kratičký. Na rallye Monte Carlo (24. až 27. ledna) oslaví Suzuki oficiální vstup do světového šampionátu. Na bedrech Toniho Gardemeistera, který byl Japonci angažován na dva roky jako týmová jednička, je velká tíha očekávání. S pomocí Fina by se SX4 měl stát plně konkurenceschopným vozem, i když po obou prvních letošních premiérách panuje v týmu spíše rozčarování. „Pokud dokážeme ke konci sezóny vybojovat pár bodů, bude to pro nás pěkný výsledek,“ nechal se slyšet Toni.
Jen připomeňme, že asfaltová premiéra vozu SX4 WRC se odehrála na letošní Tour de Corse, kde se Nicolas Bernardi se spolujezdcem Jean-Marcem Fortinem svými výsledky neustále pohybovali na hranici čtvrté a páté desítky celkového pořadí a v cíli byli klasifikováni jako jednatřicátí. Nejlepšího dílčího výsledku dosáhli hned na druhé zkoušce, kde zajeli docela pěkný dvanáctý čas. O něco málo úspěšněji dopadlo první svezení na šotolině, kdy si ve Velké Británii Sebastian Lindholm s co-pilotem Tomi Tuominenem připsali dvacátou sedmou příčku celkového pořadí. Nejvýše ovšem v jednotlivých RZ dosáhli na dvacáté sedmé místo. K nelichotivým výsledkům v prostředku celkové pořadí, mnohdy však ještě níže, si museli navíc přičíst i tři penalizace za pozdní příjezdy do časových kontrol. V obou případech byly soupeři tovární posádky spíše vozy nižších kategorií, Super 1600 a N4, ale i tak tovární Suzuki zdaleka nestačilo na špičku těchto kategorií…
Uvidíme, jak dopadne pro tovární nováčky celá premiérová sezóna. Dlužno na konto týmu ještě dodat, že tyto dva ostré starty byly pro nový vůz spíše testy a jakési ověření celkové funkčnosti v praxi. Příští rok pojedou také zcela jiné posádky.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?