22 let po posledním společném vystoupení ve světovém šampionátu rally si Michele Mouton opět zasoutěží s Fabriziou Pons, se spolujezdkyní, se kterou v osmdesátých letech vyhrála čtyři světové podniky.
Tentokrát bude řídit Ford Escort RS, vůz, který dominoval světu v době, kdy začínala. Podnikem, ve kterém nastoupí, se stane 9. až 11. května Dunlop Classic Otago Rally s centrem v Dunedin na Novém Zélandu.
„Nikdy jsem nepilotovala Escort za starých časů, ale jela jsem s ním před dvěma lety na East African Classic Safari Rally a byl to nádherný zážitek,“ říká Moutonová. Ponsová se na Otago Classic Rally svezla již dvakrát po boku Itala Alexe Fioria.
Naposledy spolu jeli Michele Mouton a Fabrizia Pons s Peugeotem na Tour de Corse v roce 1986. Na korsickém podniku přišli o život Henri Toivonen a jeho spolujezdec Sergio Cresto. Korsická rally znamenala konec bohaté závodní kariéry francouzské závodnice.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?