22 let po posledním společném vystoupení ve světovém šampionátu rally si Michele Mouton opět zasoutěží s Fabriziou Pons, se spolujezdkyní, se kterou v osmdesátých letech vyhrála čtyři světové podniky.
Tentokrát bude řídit Ford Escort RS, vůz, který dominoval světu v době, kdy začínala. Podnikem, ve kterém nastoupí, se stane 9. až 11. května Dunlop Classic Otago Rally s centrem v Dunedin na Novém Zélandu.
„Nikdy jsem nepilotovala Escort za starých časů, ale jela jsem s ním před dvěma lety na East African Classic Safari Rally a byl to nádherný zážitek,“ říká Moutonová. Ponsová se na Otago Classic Rally svezla již dvakrát po boku Itala Alexe Fioria.
Naposledy spolu jeli Michele Mouton a Fabrizia Pons s Peugeotem na Tour de Corse v roce 1986. Na korsickém podniku přišli o život Henri Toivonen a jeho spolujezdec Sergio Cresto. Korsická rally znamenala konec bohaté závodní kariéry francouzské závodnice.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?