Subaru překvapivě přihlásilo na úvodní soutěž mistrovství světa, prestižní Rallye Monte Carlo, pouze dva vozy. Nad budoucností Xaviho Ponse tak zatím visí otazník.
Dohromady dostali pořadatelé zatím 49 nominací, přitom rovných 19 je nejvyšší specifikace WRC. Mluví se ještě o tom, že by se mohl objevit ještě jeden vůz nejvyšší specifikace, a to pokud by se přihlásili na domácí závod s vozem Peugeot 307 WRC Francois Delecour se spolujezdcem Denisem Giraudetem. Startovní číslo 1 si na svém Citroënu C4 WRC poveze úřadující mistr světa, Francouz Seb Loëb, následovaný španělským kolegou, Dani Sordem.
Tovární tým Fordu letos sází na mladé Finy a vedle zatím jezdecky ne docela vyzrálého Mikko Hirvonena posílá do zahajovacího boje mladého Jari-Matti Latvalu. Jako letos, tak i příští rok, by měl se třetím továrním vozem Fordu startovat Khaldi al-Qassimi.
Oproti tomu u Subaru chybí nominace třetí tovární posádky, tedy Xaviho Ponse. Petter Solberg a Chris Atkinson nastoupí na start zatím s přechodným modelem. Budoucnost Xaviho Ponse je tedy zatím nejistá, protože by neměl nastoupit ani ve Švédsku.
Stobart nasadí na start hned čtyři své jezdce. Vedle Itala Gianluigi Galliho a Belgičana Francoise Duvala by to měl být Henning Solberg a Matthew Wilson. Všichni na voze Focus WRC.
Suzuki budou podle plánu reprezentovat, tak jako celou nastávající sezónu, Švéd Per-Gunnar Andersson a jednička týmu, Fin Toni Gardemeister.
Dalšími vozy WRC ve startovní listině jsou Citroen Xsara WRC Conrada Rautenbacha, a dále také Peugeoty 307 WRC jezdců Jean-Marie Cuoqa, Laurenta Carbonaroho a Philippeho Rouxe a další Peugeot, tentokrát 206 WRC, jezdce Romeyera. České fanoušky určitě potěší i účast českého vozu Škoda Octavia WRC, se kterým pojede Errani.
Bohužel se Monte Carlo 2008 bude muset obejít v nejvyšší kategorii bez českých posádek. Jan Kopecký již odložil svoji zastarávající Fabii WRC a letos se bude soustředit na starty s vozy S2000 ve stále oblíbenějším šampionátu IRC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?