Subaru překvapivě přihlásilo na úvodní soutěž mistrovství světa, prestižní Rallye Monte Carlo, pouze dva vozy. Nad budoucností Xaviho Ponse tak zatím visí otazník.
Dohromady dostali pořadatelé zatím 49 nominací, přitom rovných 19 je nejvyšší specifikace WRC. Mluví se ještě o tom, že by se mohl objevit ještě jeden vůz nejvyšší specifikace, a to pokud by se přihlásili na domácí závod s vozem Peugeot 307 WRC Francois Delecour se spolujezdcem Denisem Giraudetem. Startovní číslo 1 si na svém Citroënu C4 WRC poveze úřadující mistr světa, Francouz Seb Loëb, následovaný španělským kolegou, Dani Sordem.
Tovární tým Fordu letos sází na mladé Finy a vedle zatím jezdecky ne docela vyzrálého Mikko Hirvonena posílá do zahajovacího boje mladého Jari-Matti Latvalu. Jako letos, tak i příští rok, by měl se třetím továrním vozem Fordu startovat Khaldi al-Qassimi.
Oproti tomu u Subaru chybí nominace třetí tovární posádky, tedy Xaviho Ponse. Petter Solberg a Chris Atkinson nastoupí na start zatím s přechodným modelem. Budoucnost Xaviho Ponse je tedy zatím nejistá, protože by neměl nastoupit ani ve Švédsku.
Stobart nasadí na start hned čtyři své jezdce. Vedle Itala Gianluigi Galliho a Belgičana Francoise Duvala by to měl být Henning Solberg a Matthew Wilson. Všichni na voze Focus WRC.
Suzuki budou podle plánu reprezentovat, tak jako celou nastávající sezónu, Švéd Per-Gunnar Andersson a jednička týmu, Fin Toni Gardemeister.
Dalšími vozy WRC ve startovní listině jsou Citroen Xsara WRC Conrada Rautenbacha, a dále také Peugeoty 307 WRC jezdců Jean-Marie Cuoqa, Laurenta Carbonaroho a Philippeho Rouxe a další Peugeot, tentokrát 206 WRC, jezdce Romeyera. České fanoušky určitě potěší i účast českého vozu Škoda Octavia WRC, se kterým pojede Errani.
Bohužel se Monte Carlo 2008 bude muset obejít v nejvyšší kategorii bez českých posádek. Jan Kopecký již odložil svoji zastarávající Fabii WRC a letos se bude soustředit na starty s vozy S2000 ve stále oblíbenějším šampionátu IRC.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?