Jiří Volf a Jakub Wehrenberg přijeli na Strahov a do Řeporyjí s jasným cílem, vynahradit si zklamání z minulého roku a pro hlavní partnery teamu Need for speed Prostreet a DOTZ - Alcar Bohemia uspořádat velkolepou profesionální show.
Výsledek nebo umístění při tom šlo úplně stranou a asi největší odměnou byla reakce diváku na cílové rampě a závěrečné kroužení smykem v kruhu asi pěti set diváků. Praha byla plná zvratů a postupného odpadávání všech favoritů ze soutěže. Nikdo ale nečekal tak krásné počasí a naší posádce se podařilo zrealizovat zajímavý stánek plný nejmodernější zábavní techniky o kterou byl opravdový zájem. V pátek ale všemu mohlo být jinak, proto nám situaci krátce osvětlil Jirka: „Auto na Prahu dorazilo po opravě v relativním klidu, vše klaplo a tak jsme si cvičně chtěli dát výměnu tlumičů na voze přímo na závodě. Tyto tlumiče jsou poslední generace a měly by svou měrou přispět ke zrychlení vozu, vše ale v pátek bylo jinak. Po přejímce, jsem chtěl Jakuba vzít na první ostrou zkušenost s autem a hned na prvních metrech zjistil, že něco není v pořádku s výkonem mezi 0 a 4000 ot./min., naše Evo prostě vůbec netáhlo, oprava začala výměnou některých čidel, následovala výměna jednotky a diagnostika motoru, když už jsme nevěděli jak dal vyměnili jsme i benzín. Posledním zákrokem na radu Jani Pasonena, byla výměna ovládání turba. Až ta přinesla moji spokojenost s výkonem auta. Do teď ale nevíme, co přesně je příčinou závady. Je třeba turbo zaslat na kontrolu.“ Popisuje Jiří Volf. „Představa, že budu celou sobotu jezdit po Praze s autem, které nejede byla pro mne flustrující, proto děkuji mým mechanikům, že auto opravili, a věřím, že tím výbornou sezónu zachránili.“ Jaká tedy byla ta letošní sezóna z pohledu teamu nám zhodnotil manager teamu Miroslav Jandík. „Musím konstatovat, že velmi úspěšná, provozovali jsme několik aut a všechna prokázala vysokou spolehlivost. V případě auta Jirky Volfa došlo k jediné závadě na úplně nové spojce při rally Vyškov, kterou svádíme spíše na vadu materiálu než chybu montáže, bohužel zničila výborně rozjetou domácí soutěž. Proto děkuji celé partě mechaniků, která je za výsledkem Jirky Volfa a jeho třetího místa v mistrovství ČR v produkčních vozech. Jmenovitě Zdeněk Málek, Honza Hejtmánek, Standa Petruška, Karel Ušela a Martin Barták. Zároveň bych rád vyjádřil spokojenost se spoluprací s Jirkou, která funguje na výbornou, jak po stránce osobní tak po sportovní. Před každým závodem se tým těší na souboje o přední příčky, které Jirka pravidelně svádí.“ děkuje Míra, který byl jak zodpovědný za přípravu vozu, tak logistiku teamu zorganizovaného okolo Jirky Volfa. Vraťme se k Praze, jakým byl spolujezdcem Kvído z Báječných let pod psa ? „Musíme Kubu pochválit, nikdo asi nečekal, že se role navigátora takto profesionálně ujme. Byl naprosto plnohodnotným „mitfárou“ a dokonce na přejezdu „poukázal“ zkušené spolujezdce za nedodržení trati. Abychom jednali objektivne, ani my jsme se neúmyslné zkratce nevyhnuli – také jsem zakufroval. Zde v Praze ale šlo hlavně o srandu a pozitivní image teamu a rally. Navrhuji tedy v budoucnu přihlášky posádek ve složení jak je vídáme v celé sezóně ani nepřijímat :-) akceptuji jen VIP spolujezdce jako soupeře! Každý by si měl nějakého toho VIPa sehnat a přiblížit tím rally jak ostatním vynikajícím sportovcům, sponzorům, politikům a hercům, tak široké veřejnosti.“ Doporučuje Jiří Volf. Diváci se mají na co příští rok těšit a ostatní si to opět užijí. Pražským rallysprintem je sezóna Jiřího Volfa pro rok 2007 u konce, ale team si mnoho neodpočine. Dalším plánovaným startem teamu je totiž blížící se Jaenner Rally startující již první týden v lednu 2008 v rakouském příhraničí. Kompletní program Jiřího Volfa by mělo doplnit v roce 2008 celé Mezinárodní mistrovství ČR v rally, včetně nejprestižnější Barum rally Zlín podniku IRC mistrovství světa. „Závěrem chci poděkovat mé manželce a rodině, kteří mě podporovali v závodních aktivitách svou tolerancí i když to ne vždy bylo lehké, sponzorům a kamarádům, časové a finanční podpoře. Všem chci popřát krásné prožití vánočních svátků, bohatého Ježíška a šťastný Nový rok 2008“ Jiří Volf - pilot, Jiří Volf - spolujezdec, František Rajnoha a team Miroslava Jandíka.
VOLF MEDIA SERVICE www.volfjirka.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?