AKTUALIZOVÁNO - PRAŽSKÝ RALLYSPRINT; Včera proběhl v Praze tradiční Rallysprint, který přinesl za vydařeného počasí krásnou podívanou, ale i méně úsměvné zážitky.
Rally byla zajímavá jak počtem posádek, tak pestrostí vozového parku. Mohli jsme zde vidět vozy specifikací WRC, S2000, S1600, produkční vozy i historiky. Zkoušky se jely dvě, RZ 1, 2, 4 v okrajové části Řeporyje po místních úzkých silničkách. Druhá RZ 3, 5, 6 se jela přímo na pražském Strahově.
Na několika málo posádkách bylo vidět, že braly soutěž zatraceně vážně, ale drtivá většina jela pro radost a pobavení prokřehlých diváků i sebe sama. Z tohoto pohledu se jednalo o skvělou show, jež byla důstojnou tečkou za letošní sezonou.
Hned ráno na první RZ jsme měli štěstí na dvě havárie, které naštěstí skončily bez zranění. V první figuroval jeden z mnoha Lancerů startovního pole, a to týmu RAM. Vůz se vřítil do pravotočivé zatáčky pokryté poměrně nečekaně blátem a pilot nezvládl vůz. Mitsubishi se zastavilo až o plot domu majitele stavební firmy, který bral vše s úsměvem, nastartoval džíp a nabouraný Lancer odtáhl z trati. Ve druhé kolizi figurovala Škoda Felicie. Ta nabourala shodou okolností do stejného plotu, ale vůz byl méně vážně poškozen a za pomoci diváků vytlačen zpět na trať. Posádka pokračovala s časovou ztrátou dál.
Po třech průjezdech RZ Řeporyje jsme se přesunuli na Strahov. Na místo jsme měli štěstí a usadili se v rychlé levotočivé zatáčce, kterou drtivá většina jezdců projížděla zatraceně efektním táhlým smykem. V našem místě nebyla nouze o předjížděcí manévry přímo na trati a dostalo se nám cti pozorovat jezdecký um matadora českých rally Emila Trinera. Při druhém průjezdu jeho Octavie WRC došlo zřejmě k poškození přední pneumatiky. Každé další kolo měl Emil větší a větší potíže “naskládat“ vůz správně do zatáčky. Přesto nechybil a neubral nic z líbivě agresivní jízdy.
Osobně bych ale měl dvě výtky vůči organizátorům. Informovanost přímo na místě byla pro mimopražské poměrně nedostatečná. Postrádali jsme nějaké ukazatele kudy tratě jednotlivých RZ vedou. Lidé, kteří hlavní město podrobně neznají, měli situaci z tohoto pohledu nepoměrně těžší. Jediným vodítkem nám tak byly mapky vytištěné z internetu.
Zarážel nás ale i přístup některých lidí, kteří nedbali nebezpečí a přebíhali z jedné strany trati na druhou. Přitom se nedalo nijak odhadnout, kdy bude volno mezi průjezdy závodních aut. Pořadatelé nezasáhli a úsměvné mi přišlo, když šly okolo nás dvě paní s nákupem. Když jsme jim řekli, že konec soutěže hned tak brzy nebude, rozhodly se přebíhat závodní trať i s nákupem...
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?