Snad nejslavnější rally Monte Carlo není v kalendáři pro rok 2009! S takovou zprávou přišla Světová rada motoristického sportu, když oznámila, které soutěže se pojedou v letech 2009 a 2010.
Základ tvoří rotace všech soutěží, což znamená, že v těchto letech se pojede každý rok jen 12 soutěží. Přičemž žádná soutěž se nesmí v po sobě jdoucích ročnících opakovat. Kolotoč celého seriálu se tak dostane například i do Bulharska, Indonésie nebo Jordánska. Naopak si budeme muset zvyknout, že známé a divácky oblíbené podniky, jako už zmíněná rally Monte Carlo nebo finská rally, budou se jezdit ob jeden rok.
I přes neúčast německé rally v přespříštím roce, nemusíme smutnit, jelikož se dostalo i na Polsko, které dlouho stálo o zařazení do kalendáře.
FIA tímto krokem chtěla zmírnit finanční nároky, které se rok od roku zvedaly a na pravidelnou účast v seriálu měly jen velké tovární tymy. Na druhou stranu střídání soutěží asi není úplně to pravé ořechové. Uvidíme, jestli se tedy dočkáme ještě nějakých změn, jelikož většina názorů je spíš negativních.
2009 FIA WRC 01/02 rally Irsko 15/02 rally Norsko 15/03 rally Kypr 05/04 rally Portugalsko 26/04 rally Argentina 24/05 rally Itálie 14/06 rally Řecko 28/06 rally Polsko 02/08 rally Finsko 06/09 rally Austrálie 04/10 rally Španělsko 25/10 rally Velká Británie
2010 FIA WRC 24/01 rally Monte Carlo 14/02 rally Švédsko 07/03 rally Mexiko 11/04 rally Jordánsko 25/04 rally Turecko 16/05 rally Nový Zéland 20/06 rally Indonésie 18/07 rally Rusko 08/08 rally Bulharsko 22/08 rally Německo 12/09 rally Japonsko 10/10 rally Francie
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?