Snad nejslavnější rally Monte Carlo není v kalendáři pro rok 2009! S takovou zprávou přišla Světová rada motoristického sportu, když oznámila, které soutěže se pojedou v letech 2009 a 2010.
Základ tvoří rotace všech soutěží, což znamená, že v těchto letech se pojede každý rok jen 12 soutěží. Přičemž žádná soutěž se nesmí v po sobě jdoucích ročnících opakovat. Kolotoč celého seriálu se tak dostane například i do Bulharska, Indonésie nebo Jordánska. Naopak si budeme muset zvyknout, že známé a divácky oblíbené podniky, jako už zmíněná rally Monte Carlo nebo finská rally, budou se jezdit ob jeden rok.
I přes neúčast německé rally v přespříštím roce, nemusíme smutnit, jelikož se dostalo i na Polsko, které dlouho stálo o zařazení do kalendáře.
FIA tímto krokem chtěla zmírnit finanční nároky, které se rok od roku zvedaly a na pravidelnou účast v seriálu měly jen velké tovární tymy. Na druhou stranu střídání soutěží asi není úplně to pravé ořechové. Uvidíme, jestli se tedy dočkáme ještě nějakých změn, jelikož většina názorů je spíš negativních.
2009 FIA WRC 01/02 rally Irsko 15/02 rally Norsko 15/03 rally Kypr 05/04 rally Portugalsko 26/04 rally Argentina 24/05 rally Itálie 14/06 rally Řecko 28/06 rally Polsko 02/08 rally Finsko 06/09 rally Austrálie 04/10 rally Španělsko 25/10 rally Velká Británie
2010 FIA WRC 24/01 rally Monte Carlo 14/02 rally Švédsko 07/03 rally Mexiko 11/04 rally Jordánsko 25/04 rally Turecko 16/05 rally Nový Zéland 20/06 rally Indonésie 18/07 rally Rusko 08/08 rally Bulharsko 22/08 rally Německo 12/09 rally Japonsko 10/10 rally Francie
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?