V pražském TOP HOTELU na Chodově proběhla ve středu tisková konference POSPA RALLY TEAM při příležitosti představení a prezentace nového soutěžního vozu HONDA CIVIC TYPE R model 2007 v soutěžní variantě R3 dle FIA.
V dílnách pražského soutěžního POSPA RALLY TEAMU byla po více než roční usilovné práce postavena nová Honda Civic Type R model 2007 ve skupině R3. Jedná se o premiérový závodní speciál, který byl postaven mimo základnu automobilky Hondy v Evropě – soutěžní italský tým J.A.S. Motorsport se sídlem v Arlunu u Milána. Nablýskaný soutěžní dravec bude mít premiéru v České republice při nadcházejícím Pražském rallysprintu. Na stavbě vozu se podílel šestičlenný kolektiv pracovníků v České republice. Celý závodní speciál byl stavěn z klientské verze ve spolupráci s italským týmem J.A.S Motorsport, který úspěšně provozuje vozy Honda Civic Type R v seriálu Intercontinental Rally Challenge. Při proslulé Rally San Remo vyjela R3 poprvé do boje, světovou premiéru na asfaltu proběhla ve Španělsku, na šotolině před pár dny ve Walesu. Za volanty vozů se v letošní sezoně objevili Daniel Sola ze Španělska a Luca Betti z Itálie. Tým kolem Petra Pospíšila z POSPA RALLY TEAMU si řadu součástí vyrobil podle homologace a stěžejní komponenty převzal od italského provozovatele továrních hond. „Provozujeme Hondy od roku 2000 a myslím si že máme jistou technickou zkušenost s těmito vozy, přičemž potencionál motorů je značný. Ve stavbě vozu byly nucené přestávky způsobené mezerami v dodávkách dílů. Čekali jsme však vždy na novou verzi dílů podle poslední homologace. Co se týče sériového základu, jedná se o jedenácté vyrobené auto, přičemž vozidlo jsme nesměli nikde představit. Jednou jsem se s ním byl svézt hluboko po půlnoci na dálnici. V civilním autě jsem najel necelých sto kilometrů a nad ránem už stálo opět v dílně,“ řekl Ing. Petr Pospíšil, majitel týmu. Na konci listopadového měsíce Petr Pospíšil vyzkoušel žlutý skvost poprvé na pár kilometrech na předměstí Prahy. „Z hlediska ovládání se jedná o plnohodnotný závodní vůz. Opravdu je s „ertrojkou“ parádní svezení. Auto má velmi dobré brzdy a tlumiče. Na začátku listopadu jsem při Setkání mistrů v Sosnové pilotoval vůz Škoda Octavia WRC. Pokud srovnám tyto vozy, tak z hlediska řazení a obsluhy jsou auta stejná, i když zákonitě chybí Hondě koně pod kapotou a zejména brutální kroutící moment wrc-a,“ vysvětlil třiačtyřicetiletý Pospíšil. Co se týká budoucnosti auta, má v těchto dnech POSPA RALLY TEAM již vážné klienty na pronájem či dokonce koupi vozu. A podle posledních informací hodlá v příští sezóně do Civicu R3 posadit i velmi kvalitního „dvoukolkáře“. „Náš tým poskytne kompletní servisní zázemí. Auto budeme připravovat v našich dílnách a klientům pronajímat. Počítáme s tím, že vůz bude jezdit i v zahraničí, což je naše priorita. Jsme dohodnuti s naším zákazníkem na startu na úvodní soutěži mistrovství světa Rally Monte Carlo,klienta však přemlouváme na účast se starším vozem EP3, R-trojka bude příliš „syrová“. uvedl Pospíšil. Cena klientské verze vozu je přibližně necelých 100 000 EUR, přičemž režijní cena prvního postaveného závodního vozidla je samozřejmě vyšší. „Auto bylo několikrát rozebráno a opět složeno zpět. Cena je neskutečně vysoká, neboť je potřeba k původní částce připočítat nekonečné hodiny práce při vývoji. Chceme ve stavbách Civiců pokračovat. Věřím, že již druhé a třetí auto postavíme výrazně rychleji a efektivněji rychleji,“ objasnil Pospíšil.
Zajímavé je srovnání vývojové Hondy Civic Type R a špičkového vozu kategorie Super 1600 například při Barum rally Zlín, soutěži Intercontinental Rally Challenge a Mistrovství Evropy v rally. Vychází z ní, že Honda je výrazně lacinější soutěžní nářadí než například špičkový Citroen C2. Letošní evropský šampion v rally Simon Jean-Joseph porážel Daniho Solu o 0,5 až 0,7 sekundy na kilometr rychlostní zkoušky. Pokud srovnáme cenu vozidla v hrubé relaci, tak nám vychází okolo šedesáti až sedmdesáti procent ceny Civicu ve srovnání s C2. Nádherná žlutá Honda Civic Type R ve skupině R3 byla poprvé vystavena v servisní zóně při Barum rally Zlín v Otrokovicích. Celý italský J.A.S. Motorsport v čele s továrním jezdcem Hondy Danim Solou si auto prohlédl a vyjádřil velkou morální podporu a pochvalu pro celý pražský tým zejména ohledně pečlivosti zpracování každého detailu vozu. Ostrá premiéra vozu Honda Civic Type R R3 bude při letošním Pražském rallysprintu v okolí Řeporyjí a Strahova. „Původně jsem předpokládal, že pojedu v Praze s vozem specifikace WRC. Potřebujeme však představit z obchodního zájmu a komerce v ostré akci Civic Type R R3. Fanoušci motoristického sportu se snad mají opravdu na co těšit,“ uzavřel Pospíšil. Roman ORDELT / ZLIN PRESS production HONDA CIVIC TYPE R – skupina R3 (TECHNICKÉ PARAMETRY) Specifikace vozu: rozvor náprav............................2630 mm celková délka........................ 4270 mm celková výška........................ 1400 mm rozložení hmotnosti P/Z............65%/35%
Motor: J.U.N. / JAS o výkonu 248k
Převodovka: speciálně pro vůz vyvinutá šestistupňová sekvenční převodovka (SADEV)
Řídící jednotka motoru: (ECU) EFI Euro 4
další charakteristika vozidla
hardwarová podpora kontroly trakce upravený systém proměnného časování a zdvihu ventilů VTC a VTEC volitelný stálý převod (maximální rychlost 160-180-195 km/h) samosvorný diferenciál (lamelový, nastavitelné předpětí) dvoukotoučková spojka Alcon automatické přerušení zapalování při řazení (“flat-shift”) tlumiče EXTREMETECH RACING elektro-hydraulický posilovač řízení odlehčený ochranný rám z chrom-molybdenové oceli odlehčený interiér s karbonovými panely vůz je vybaven palubním kamerovým zařízením sestávajícím ze dvou miniaturních kamer, které mohou být umístěny podle přání posádky DaVid - Data-Video Recorder, kombinuje osvědčenou technologii ukládání dat AIM s inovativní video technikou, čímž se zachycují důležité údaje: otáčky, rychlost, pozice brzdy a plynu apod.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?