Celková spokojenost panuje po skončení Rally Great Britain v týmu Subaru WRT. Všichni tři týmoví jezdci se vešli mezi desítku nejrychlejších. Petter Solberg navíc rally dokončil na čtvrtém místě. Z toho měl velkou radost jeho Waleský spolujezdec Phil Mills, který je na zdejších tratích doma.
Poslední etapa britské rally, která byla i poslední etapou celé sezony 2007, by se dala považovat za jednu z nejtěžších v celém letošním šampionátu. Velké přívaly deště, které zde byly během celého víkendu změnily nedělní rychlostní zkoušky v blátivou rally. Petter Solberg odstartoval do dnešní etapy vcelku suverénně a jeho hlavním cílem bylo udržet za sebou dotírajícího Sorda na Citroenu. To se nakonec povedlo i díky třetímu nejrychlejšímu času celkově, kterého posádka dosáhla na RZ16. Posádka Solberg – Mills pak v celkovém hodnocení letošní sezony obsadila solidní páté místo. Chris Atkinson se rovněž pouštěl do dnešní etapy s vědomím soupeře v zádech. Bohužel pro něj však Mathew Wilson jel na britské rally svou zatím nejlepší rally v kariéře a v průběhu poslední etapy se probojoval před Chrise. Dvojice Atkinson – Prevot v cíli slavila sedmé místo v Rally GB i celkové sedmé místo v letošním šampionátu. Třetí posádka týmu Subaru Xavi Pons – Xavier Amigo dokončila dnešní etapu v poklidném tempu na deváté pozici. Jejich náskok před desátým Latvalou byl téměř minutový a Pons si toho byl během celé etapy vědom. Jel chytře a vůz dovezl v pořádku až do cíle. Richard Taylor, šéf týmu k výsledkům říká: Je skvělé že jsme během tohoto víkendu získali zpět třetí místo mezi týmy a rovněž je potěšující, že všechny tři naše vozy dojely v top 10. Celkově však má tým za sebou těžkou sezonu. Bojovali jsme na dvou frontách. Vyvíjíme nový vůz, který představíme v průběhu příští sezony a ještě jsem připravovali vozy pro tři naše jezdce. Konečný výsledek však není vůbec špatný. Petter Solberg: Přijeli jsme sem s cílem vrátit náš tým mezi trojici nejlepších v letošním šampionátu. to se i díky velmi tvrdé práci celého týmu podařilo. Nakonec jsme dopadli lépe než jsem před soutěží očekávali. Nicméně je fakt že jsem během celé soutěže jel na maximum, což bylo v těchto podmínkách hodně náročné. Před prvním závodem příští sezony nás čeká krátká pauza, tu však využijeme k dalšímu testování a zdokonalování našeho vozu. V příští sezoně chceme udělat dobré výsledky. A já cítím že by na to Subaru mohlo opravdu mít. Jsme na správné cestě. Chris Atkinson: Byla to fuška. Náročná rally. Dělal jsem co jsem uměl, ale výsledek není takový jaký jsem očekával. Bohužel! Dnes ráno jsme zvolili stejné nastavení jako v páteční etapě. V pátek na tratích fungovalo, dnes však nebylo všude tak optimální jak jsme čekali. Teď po sezoně máme mnoho otázek, na které budeme při testech hledat odpovědi. Co však můžu říct již teď je, že v příští sezoně budeme opět dělat všechno pro to abychom vyhrávali a bojovali pro tým Subaru i pro jeho Fanoušky!!
Xavi Pons: Dnes to bylo mnohem těžší a kluzčí než včera. Bylo to těžké. Měli jsme dnes jeden moment, při kterém jsme v zatáčce vyjeli z trati a narazili do stráně, avšak auto nebylo poškozeno nijak vážně a mohli jsme pokračovat. Sice jsem spokojen s umístěním v top 10, ale chtěl jsem být výš.
Tisková zpráva Subaru WRT Foto: swrt.comMáte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?