Právě skončila poslední soutěž roku 2007. Boj o titul ovládly dvě esa v nejlepších vozech. Na asfaltu neměl Loeb konkurenci, na nezpevněném povrchu si vedl lépe Grönholm, ale tak suverénní jako jeho přemožitel nebyl. O mistrovi rozhodly dvě Finovy hrubky a Britská rally už nic na pořadí nezměnila
Ford Double je pro tým za dané situace sice dobrým výsledkem, ale nic to nemění na faktu, že Marcus prohrál souboj o titul s Loebem. Je to určitě škoda, protože rozloučit se na vrcholu by bylo pěkné. Z pohledu týmu je ale zajímavá jiná věc. Ze 17 RZ, které se ve Walesu jely, pouze 2 vyhrál někdo jiný než dvojice Latvala/Hirvonen (všeobecně se má za to, že spolu příští rok vytvoří pár v továrním týmu Fordu). A to ještě jednu z těch RZ, co nepadly do rukou těchto dvou mladíků, ovládl Marcus.
Citroën Pro tým Citroën Sport to byla poměrně vydařená rally, svůj úkol, který si určili, splnili. Sebastian s Danielem získali titul alespoň v jezdcích. Loeb v rally skončil na třetím místě, Sordo byl pátý. Letos si vyměnili svoje role Loeb a Grönholm, když vloni Marcus bojoval s úplně novým typem vozu neúspěšně o titul. Letos byl Sebastian úspěšnější a titul získal se zcela novým speciálem C4 WRC. Během rally se objevily spekulace, že v nadcházející sezóně by měl jezdit se třetí C4 WRC Conrad Rautenbach, který se zde ve Walesu objevil v Xsaře WRC.
Subaru Pro japonský tým rally nedopadla ve srovnání s letošními výsledky nikterak špatně, Solberg si po vyrovnané jízdě zajistil druhé čtvrté místo v řadě. Atkinsona dnes ráno předjel Wilson a získal si tak zpět pozici, o kterou ho včera Australan obral. Třetí typicky modrý speciál pilotoval tradičně Pons. Xavimu se letos moc nedařilo, což by se dalo přičíst na vrub sžívání se se zcela novým vozem. Nakonec dojel těsně za body, takže devátý.
Suzuki I když konečné 26. místo by se mohlo zdát být špatným umístěním, tak představitelé i jezdec Lindholm vyjádřili svoji spokojenost s tím, že posbírali cenná data. Celý tým vám na podobné otázky odpoví, že jde pouze o testování. Pro posádku byl hlavní úkol, dokončit tuto rally a ten splnila. Dalším pozitivem je, že se podařilo dokončit už dvě etapy po sobě bez výpadku. Mimo sobotní a nedělní etapu se to ještě totiž nepodařilo.
Stobart Tým jezdící s roky starými Fordy nedopadl v Walesu moc dobře. Prohrál souboj o titul s konkurenčním Subaru. Pravděpodobně odcházející Latvala (skončil na 10.místě) ale svými časy na RZ zastínil i takové hvězdy jakými jsou Marcus nebo Seb. Pro Stobart je jen škoda, že v příští sezoně už v jeho barvách nebude pokračovat. Henning Solberg nakonec dojel na 15. místě, ale svými výkony se ani v nejmenším nepřiblížil Jari-Mattimu. Hennig by v příštím roce mohl vytvořit novou dvojici s Gallim. Mladý Wilson dnes pokračoval v souboji s Atkinsonem a Mathew dokázal Australana pokořit. Celkem solidní výsledky se mu budou určitě hodit ve shánění místa pro příští rok.
OMW Kronos Citroën Tento belgický tým s Xarou Stohla skončil na osmém místě. Pro Stohla by to vloni byl spíš horší výsledek, ale letos přesedlal z Peugeotu 307 WRC do Xary WRC a musel být šťastný za každý bod. Pro tým, který obhajuje titul v jezdcích a druhé místo v poháru konstruktéru, jsou přece jenom letošní výsledky zklamáním.
Munchi's Ford Federico Villagra dnes opět postoupil o pět pozic a dokončil tuto rally na 18. místě. Jednička týmu Luis Perez Companc dnes zůstala stát na trati RZ 15 pro technickou závadu. Tým sice letos pár bodů posbíral, ale na to že jezdil s jedním z nejlepších vozů startovního pole, tak mohli být výsledky lepší.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?