Už budúci týždeň u našich českých susedov odštartuje trinásty ročník Tipcars Pražský Rallysprint. Na štarte nemôže chýbať ani posádka RUFA SPORT.
Slovenský tím úspešne absolvoval celú sezónu, zvíťazil vo FIA CEZ Rally Trophy v kategórii S1600, v rámci Tempus Rally 2007 si pripísal na konto zisk tretieho miesta v absolútnom hodnotení ako aj víťazstvo v triede A6. Okrem toho vyhral v skupine A6 na prestížnej Barum Rally. Počas celej sezóny sa tím prezentoval s poľskou posádkou Grzegorz Grzyb – Róbert Hundla. Na štarte v Prahe ale bude všetko inak. V jednom termíne so súťažou v Prahe totiž štartuje v Maďarsku Start Auto Mikulás Rallye a v Poľsku Rajd Cieszyńska Barbórka. A práve poľská súťaž zapríčinila, že stabilná posádka RUFA SPORT Grzyb s Hundlom sa v Prahe nepredstavia. Ich miesto vo vozidle Suzuki Swift S1600 vo farbách RUFA SPORT zaujmú bratia Roman a Pavel Odložilíkovci.
Roman Odložilík začal svoju súťažnú kariéru v kategórii historických vozidiel. Tu vybojoval v roku 2003 s vozidlom Porsche titul absolútneho majstra. Potom už nasledoval prestup do súčasných vozidiel. Po rôznych viac či menej vydarených experimentoch a skúšaní rôznych typov vozidiel sa mu začalo dariť až v kategórii Super 1600. Najskôr štartoval v národných šampionátoch, ale už v roku 2006 sa sústredil prevažne na štarty na súťažiach zaradených do majstrovstiev Európy. V tom istom roku dosiahol aj na svoje prvé absolútne víťazstvo na Rallysprinte Kopná. V sezóne 2007 si na svoje konto pripísal tretie miesta na rallysprintoch v Pačejove a na Kopnej. Na tohtoročnej Barum Rally v Zlíne sa predstavil ako prvý český jazdec za volantom špeciálu kategórie S2000 s vozidlom Fiat Grande Punto S2000. Barum Rally skončil na veľmi peknom jedenástom mieste v absolútnej kvalifikácii.
Miro Majláth RUFA SPORT
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?