I druhou etapu Britské rallye provázely náročné klimatické podmínky. Především vydatné dešťové přeháňky zhoršovaly přilnavost soutěžních automobilů na rychlostních testech a velmi výrazně ztěžovaly viditelnost.
Ačkoliv dnešní rychlostní zkoušky nepokrývala neprostupná mlha jako včera, nebyla sobotní etapa o mnoho jednodušší. Jan Kopecký s Filipem Schovánkem odstartovali do sobotní etapy jako jedenáctí nejrychlejší. Nástrahy sobotních rychlostních testů posádka Czech Rally Teamu Kopecký zvládla bez jezdeckých chyb a i po sobotní etapě patří Janovi s Filipem průběžná jedenáctá příčka.
„Dnešní rychlostní zkoušky byly rovněž velmi náročné. Viditelnost je stále velmi špatná, i když během dnešního dne se mlhy částečně protrhaly. Klimatické podmínky jsou stále neuvěřitelně náročné. Počasí se mění velmi rychle, především silný vítr a nezvykle vydatné dešťové přeháňky hodně komplikují všem jezdcům ovládání soutěžních speciálů. Vzhledem k daným podmínkám a naší výchozí pozici jsme se soustředili na to, abychom se vyvarovali případných chyb. Velmi rádi bychom Britskou rallye zdárně dokončili a k tomu nám pomáhá i vůz Škoda Fabia WRC, který v náročných podmínkách funguje bez jakýchkoliv technických problémů. Překvapilo nás, s jakým zájmem je sledována Britská rallye. Především diváckou rychlostní zkoušku v Cardiffu navštívilo mnoho fanoušků a to je rozhodně vzhledem k nepřízni počasí velmi pozitivní,“ řekl v cíli sobotní etapy pilot Jan Kopecký.
„Dokončili jsme zdárně druhou etapu a pozice na rozhraní první a druhé desítky je maximum možného, čeho mohou Jan s Filipem za těchto podmínek dosáhnout. Průběžná pozice nás sice neopravňuje k přehnanému nadšení, ale přesto spokojeni být můžeme. Vždyť posádka i vůz Škoda Fabia WRC fungovaly během dvou odjetých etap bezchybně,“ doplnil vedoucí týmu Josef Kopecký.
Britskou rallye zakončí nedělní etapa se závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami o celkové délce sto dvanáct kilometrů. CRT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?