I druhou etapu Britské rallye provázely náročné klimatické podmínky. Především vydatné dešťové přeháňky zhoršovaly přilnavost soutěžních automobilů na rychlostních testech a velmi výrazně ztěžovaly viditelnost.
Ačkoliv dnešní rychlostní zkoušky nepokrývala neprostupná mlha jako včera, nebyla sobotní etapa o mnoho jednodušší. Jan Kopecký s Filipem Schovánkem odstartovali do sobotní etapy jako jedenáctí nejrychlejší. Nástrahy sobotních rychlostních testů posádka Czech Rally Teamu Kopecký zvládla bez jezdeckých chyb a i po sobotní etapě patří Janovi s Filipem průběžná jedenáctá příčka.
„Dnešní rychlostní zkoušky byly rovněž velmi náročné. Viditelnost je stále velmi špatná, i když během dnešního dne se mlhy částečně protrhaly. Klimatické podmínky jsou stále neuvěřitelně náročné. Počasí se mění velmi rychle, především silný vítr a nezvykle vydatné dešťové přeháňky hodně komplikují všem jezdcům ovládání soutěžních speciálů. Vzhledem k daným podmínkám a naší výchozí pozici jsme se soustředili na to, abychom se vyvarovali případných chyb. Velmi rádi bychom Britskou rallye zdárně dokončili a k tomu nám pomáhá i vůz Škoda Fabia WRC, který v náročných podmínkách funguje bez jakýchkoliv technických problémů. Překvapilo nás, s jakým zájmem je sledována Britská rallye. Především diváckou rychlostní zkoušku v Cardiffu navštívilo mnoho fanoušků a to je rozhodně vzhledem k nepřízni počasí velmi pozitivní,“ řekl v cíli sobotní etapy pilot Jan Kopecký.
„Dokončili jsme zdárně druhou etapu a pozice na rozhraní první a druhé desítky je maximum možného, čeho mohou Jan s Filipem za těchto podmínek dosáhnout. Průběžná pozice nás sice neopravňuje k přehnanému nadšení, ale přesto spokojeni být můžeme. Vždyť posádka i vůz Škoda Fabia WRC fungovaly během dvou odjetých etap bezchybně,“ doplnil vedoucí týmu Josef Kopecký.
Britskou rallye zakončí nedělní etapa se závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami o celkové délce sto dvanáct kilometrů. CRT
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?