WALES RALLY - 2. DEN; Po včerejším špatném počasí, které panovalo takřka celý den, se dnes nic nezměnilo, soutěž je stejně náročná a bojuje se i nadále o každou vteřinu, ale i o setrvání na cestě.
BP Ford Jezdci továrního týmu Ford si dnes udržovali více méně v poklidu svoji první a druhou pozici. Mikko Hirvonen měl na RZ9 menší problémy s funkčností ruční brzdy. Marcus Grönholm měl na RZ12, což byla dnešní v podstatě poslední zkouška (RZ13 je superspeciálka v ulicích Cardiffu), problémy s ovladatelností vozu.
Citroën Sebastien i Dani měli dnes jednoznačný cíl, jak oba shodně tvrdili: udržet si pozice a v poklidu dokončit dnešní den bez nějakých velkých problémů. To se jim povedlo a v klidu si drží své třetí a páté místo. Bez zajímavosti nezůstává, že se týmu Citroën podařilo vyhrát zatím jen jednu zkoušku, když včera triumfoval Loeb na RZ5.
Subaru Hoši od Subaru dnes zažili taktéž skoro bezproblémový den až na menší problémy Petera a Xaviho. První z nich měl podle svých slov hned v první zkoušce dne v první zatáčce menší krizovku, ale vše nakonec dobře dopadlo a posádka je na čtvrtém místě. Druhý jmenovaný na RZ9 trochu poničil vůz, ale posádka jede také dál. Chris hned v první zkoušce předstihl Wilsona a dostal se tak na šesté místo.
Suzuki Japonská značka se drží s jediným speciálem Suzuki SX4 WRC v rukou Sebastiana Lindholma na 32. pozici. Ráno začínala na 50. pozici a během dne si polepšila o 18. míst. Posádka má na kontě také penalizaci už ze včerejší etapy, která činí 2m10s.
Stobart Ford Latvala využil systému super rally a dnes na klasických zkouškách nenašel přemožitele, což opět ukazuje talent tohoto Fina. 2.etapa se dá označit za jeho den. Wilsona dnes ráno předjel Atkinson s Imprezou a tak se drží na sedmé pozici. Celý den ovšem svádí poměrně vyrovnané souboje s tímto Australanem. Starší z bratrů Solbergů, Henning měl po včerejší nevydařené etapě co dotahovat. Začínal na 35. pozici a během dne se vytáhl až na 18. příčku.
OMW Kronos Citroën Manfred Stohl dnes opět zopakoval, že jde hlavně o dojetí do cíle. Rakouská posádka bezproblémovou jízdou, což u ní letos není až tak obvyklé, udržuje osmou pozici. Časy v první desítce jsou celkem pravidlem, a tak se smíšená dvojice pilotující Xsaru nemusí o svoji pozici obávat.
Munchi's Ford Argentinskému týmu se moc nedařilo ani dnes, Federico Villagra se drží na 22. pozici a jeho týmový kolega Luis Perez Companc je na 13. místě. Companc řekl, že dnes už mu tratě RZ připadaly lepší jak ty včerejší. Nicméně jeho ztráta na bodovanou osmičku je v tuto chvíli více jak 7 minut. Villagra měl jednu krizovku během dne, ale naštěstí pokračuje.
Czech Rally Team Kopecký Česká posádka dnes svedla souboj o místo v elitní desítce s Madsem Ostbergem, který pilotuje Imprezu WRC. Bohužel pro české barvy posádka týmu Czech Rally Team Kopecký svoji bitvu prohrála. I přes to se drží na 10. místě, protože Mikkelsen se propadá. Honza si jen v poslední klasické RZ stěžoval, že nemohl najít správný rytmus jízdy.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?