Světová rada motoristického sportu oficiálně oznámila přesný kalendář závodů pro příští sezonu.
Ta bude čítat celkově 15 podniků, což je o jeden méně než letos. Z kalendáře vypadly soutěže v Irsku, Norsku a Portugalsku. Naopak nováčkem bude jordánská rally a po roční odmlce se vrátí světová elita do Mexika.
Předem se počítalo i s australskou rally, která se měla též po roční pauze vrátit, ale na požadavek organizátorů se návrat o jeden rok odkládá. O zařazení do kalendáře usilovaly ještě Polsko, Kypr a Jižní Afrika, ale na soupisku se už nevešly.
Sezonu odstartuje tradiční lednová Rally Monte Carlo a zakončí znovu britská rally. Čeští rallyoví fanoušci to tedy budou mít opět nejblíže do Německa.
24-27/01 rally Monte Carlo 08-10/02 rally Švédsko 29/02-02/03 rally Mexiko 28-30/03 rally Argentina 24-27/04 rally Jordánsko 16-18/05 rally Itálie 29/05-01/06 rally Acropolis 13-15/06 rally Turecko 31/07-03/08 rally Finsko 15-17/08 rally Německo 28-31/08 rally Nový Zéland 02-05/10 rally Španělsko 10-12/10 rally Korsika 24-26/10 raly Japonsko 28-30/11 rally Velká Británie
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?