Na Irské rallye, letos premiérově zařazené do kalendáře mistrovství světa, si posádka OMV BIXXOL Rally Teamu CZ dojela pro páté místo v hodnocení šampionátu produkčních vozů PWRC. To představuje pro duo Štěpán Vojtěch - Michal Ernst prozatím nejlepší výsledek na světové soutěži.
Do závěrečné nedělní etapy, která měla na programu již pouhé čtyři měřené úseky, vstupovala česká dvojice ze sedmé pozice. “Chtěli jsme zkusit, jestli to nepůjde vylepšit, ale odstupy od nejbližších konkurentů nebyly příliš pozitivní. Nicméně jeli jsme dostatečně rychle na to, abychom se v případě zaváhání některých posádek před námi mohli posunout výsledkově nahoru,“ přibližuje taktiku do posledních rychlostních zkoušek Štěpán Vojtěch. To se nakonec také stalo. Hned v samém úvodu nedělního programu, na téměř pětadvacet kilometrů dlouhém úseku „Murley“, se Štěpán probojoval na šestou příčku. Díky odstoupení vedoucího Portugalce Arauja na předposlední vložce se pak vyhoupl dokonce na pátou pozici, která mu při systému bodování zaručuje čtyři body do hodnocení šampionátu PWRC. „S výsledkem jsme určitě spokojeni, s tím jak jsme k němu došli již méně. My jsme začali docela dobře, pak nás ale postihly dva defekty, což nám vzalo vítr z plachet. Druhý den jsem měl zdravotní problém, kdy mi bylo hodně zle. Tím pádem bylo složitější soustředit se na rozpis, z tohoto důvodu jsme jeli hodně opatrně. Dnešek se zlepšil a tomu odpovídaly i časy, které byly docela dobré,“ uzavírá hodnocení průběhu Irské rallye v jejím cíli, Štěpán Vojtěch.
Z dosavadních letošních čtyřech startů v seriálu mistrovství světa byla irská soutěž, vzhledem ke svému hodně zvláštnímu charakteru, pro Štěpána asi tou nejsložitější, kterou doposud absolvoval. „Je to sice asfaltová soutěž, ale tím množstvím vytaženého bláta a vůbec podmínkami, které tady panovaly, byla hodně specifická. Využití špionů ke zmapování tratě před průjezdy rychlostními zkouškami je sice povoleno, ale tím, že jsme byli až jako čtyřicátí na trati, tak lze těžko odhadnout, jak bude povrch v té době vypadat,“ přidává na vysvětlenou.
Závěrečné klání letošního šampionátu MS v rallye je na programu za 14 dní na šotolinových tratích v okolí velšských měst Cardiff a Swansea. Na rozloučce s letošní sezónou, Britské rallye, nebude chybět ani posádka OMV BIXXOL Rally Teamu CZ.
POŘADÍ V CÍLI IRSKÉ RALLYE – KLASIFIKACE PWRC: 1. 53 N.MCSHEA 2. 54 G. POZZO + 42.1 3. 39 N.AL-ATTIYAH +4.29.1 4. S.CAMPEDELLI +6.33.9 5. 49 Š. VOJTĚCH + 8:32.1 OMV BIXXOL Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?