Při Rally Japonsko došlo v zákulisí šampionátu WRC k významnému setkání, které může výrazně zamíchat stojatými vodami nejvyšší třídy soutěžního sportu. Britský Prodrive obdržel od Subaru nabídku s jasným cílem, vyhrávat a získat titul.
David Richards se dlouho připravoval na vstup do Formule 1 s vlastním týmem, ale současná politická situace plán opozdila, ne-li definitivně zrušila. Brit se však o práci bát nemusí, jeho společnost má velké renomé a možná se zaměří znovu na rally, kde se jako schopný a úspěšný manažer v minulosti proslavil.
„Tohle je o vedení týmu a jde o jasný plán od samého začátku do konce. Každý a myslím to doslova, se mu musí podřídit," prohlásil Richards v návaznosti na nabídku Ikuo Mori.
Subaru už dva roky nevyhrálo soutěž mistrovství světa a vztah s hvězdou týmu Petterem Solbergem je poněkud napjatý. Šampion z roku 2003 však bude startovat za japonský tým i příští rok, ale Richards se už nyní nechal slyšet, že je ochoten jednat tvrdě, aby dostál závazků a cílů.
„Nechci mít v týmu někoho s vlastním plánem. Jestliže tam budu muset přijít a udělat zlou krev, udělám to. V tomto směru jsem hodně tvrdý a nějaká ta rozbitá vajíčka mi vůbec nevadí."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?