V pátek odstartuje poslední podnik letošního rakouského mistrovství tradiční Waldviertel Rally. Pro mnohé známá pod dřívějším názvem Rally Semperit.
Soutěž je tradičně šotolinová, které bude letos ještě více a soutěžící na ní absolvují až 90% celkové délky soutěže, která činí 507 kilometrů z toho 182 bude odjeto v ostrém tempu na 17 rychlostních zkouškách.
Seznam přihlášených posádek je obohacen o velké množství zahraničních posádek mezi kterými jsou také špičkové české týmy, které se pravidelně na konec sezóny této soutěže účastní. Hlavním lákadlem však je avizovaný start pravidelného účastníka mistrovství světa, domácího Manfreda Stohla, který bude pilotovat plynem poháněné Mitsubishi Lancer. Mezi další adepty na nejvyšší příčky se řadí hlavně maďarský šampion Balasz Benik který přiveze Ford Focus WRC, dále český mistr Václav Pech či účastník mistrovství světa produkčních vozů Štěpán Vojtěch ( oba Mitsubishi Lancer Evo IX ). Mezi dalšímy zvučnými jmény které jsou mezi přihlášenými je např. Hermann Gassner, Milan Liška, Peter Gavlák, Jiří Tošovský či Michal Riečica. Na startu ovšem bude chybět domácí legenda Raimund Baumschlager, který na předposlední soutěži rakouského mistrovství zdemoloval své Mitsubishi.
V kategorii A8 budou bojovat také stále populárnější vozy S2000, které v rakouském mistrovství ještě nemohou bodovat pouze být klasifikovány v celkovém pořadí. S vozy této specifikace by měli startovat Michal Kósciuszko z Polska na Fiatu Punto. Dále s Volkswagenem Polo domácí Andreass Waldherr a s Peugeotem 207 slovinský mistr Andrej Jereb.
První etapa startuje v pátek 9. listopadu ve 12:00 hod. ve městě Horn nedaleko českých hranic. Druhý den je situován v okolí města Listchau. Sevisní areál bude umístěn na rallycrossovém okruhu Nordring na kterém se taky pojede také superspeciální rychlostní zkouška.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?