V pátek odstartuje poslední podnik letošního rakouského mistrovství tradiční Waldviertel Rally. Pro mnohé známá pod dřívějším názvem Rally Semperit.
Soutěž je tradičně šotolinová, které bude letos ještě více a soutěžící na ní absolvují až 90% celkové délky soutěže, která činí 507 kilometrů z toho 182 bude odjeto v ostrém tempu na 17 rychlostních zkouškách.
Seznam přihlášených posádek je obohacen o velké množství zahraničních posádek mezi kterými jsou také špičkové české týmy, které se pravidelně na konec sezóny této soutěže účastní. Hlavním lákadlem však je avizovaný start pravidelného účastníka mistrovství světa, domácího Manfreda Stohla, který bude pilotovat plynem poháněné Mitsubishi Lancer. Mezi další adepty na nejvyšší příčky se řadí hlavně maďarský šampion Balasz Benik který přiveze Ford Focus WRC, dále český mistr Václav Pech či účastník mistrovství světa produkčních vozů Štěpán Vojtěch ( oba Mitsubishi Lancer Evo IX ). Mezi dalšímy zvučnými jmény které jsou mezi přihlášenými je např. Hermann Gassner, Milan Liška, Peter Gavlák, Jiří Tošovský či Michal Riečica. Na startu ovšem bude chybět domácí legenda Raimund Baumschlager, který na předposlední soutěži rakouského mistrovství zdemoloval své Mitsubishi.
V kategorii A8 budou bojovat také stále populárnější vozy S2000, které v rakouském mistrovství ještě nemohou bodovat pouze být klasifikovány v celkovém pořadí. S vozy této specifikace by měli startovat Michal Kósciuszko z Polska na Fiatu Punto. Dále s Volkswagenem Polo domácí Andreass Waldherr a s Peugeotem 207 slovinský mistr Andrej Jereb.
První etapa startuje v pátek 9. listopadu ve 12:00 hod. ve městě Horn nedaleko českých hranic. Druhý den je situován v okolí města Listchau. Sevisní areál bude umístěn na rallycrossovém okruhu Nordring na kterém se taky pojede také superspeciální rychlostní zkouška.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?