Plni dojmů ze svého druhého společného vystoupení odjížděli z dějiště letošní 3 Städte Rallye Eddy Schlager a Pavel Švajda.
Jejich konečný výsledek sice kvůli smolné události z pátého měřeného testu zcela nenaplnil týmové představy, časy z jednotlivých rychlostních zkoušek ale členy posádky nabádají k optimismu.
Německá soutěž, konající se v okolí bavorského Kirchhamu, začala pro dvojici Eurostroj Schlager Rallye Teamu velmi dobře. Během první sekce, která čítala tři rychlostní zkoušky, dosáhli Eddy s Pavlem třech solidních časů mezi pátým a sedmým místem, což je vyneslo na průběžnou šestou příčku celkových výsledků. Oba Moraváci se zároveň ujali vedení v prestižním duelu o post nejrychlejší české posádky, ve kterém s náskokem dvou sekund odolávali tlaku svých tradičních soupeřů – Jiřího Tošovského a Michala Slámy.
Na čtvrtém měřeném testu, jehož délka přesahovala hodnotu 20 km, přidal vilémovický jezdec k náskoku na Tošovského dalších šest desetin sekundy, přítrž jeho cestě za solidním umístěním v obklíčení německé špičky ale učinila pátá zkouška. „V úvodu jsme jeli na jistotu a bez velkého rizika, jenže na páté zkoušce se stalo něco, s čímž jsem naprosto nepočítal. V levotočivé zatáčce na horizontu jsme na vlhké silnici ztratili kontrolu nad vozem, pravým zadním kolem jsme najeli na trávu, začali se točit a nakonec jsme spadli do příkopu. Odsud jsme se bez cizí pomoci neměli šanci dostat. Podařilo se nám ale zorganizovat traktor, kterému se podařilo naši Evo sedmičku vytáhnout ven. Pokračovali jsme tedy dál, dveře na mé straně ale byly vyvráceny přes kloub, nedaly se zavřít, a tak nám nezbylo, než zbytek zkoušky dojet s otevřenými dveřmi. Výsledná ztráta činila přibližně dvanáct minut a všechny naše naděje na solidní umístění vzaly za své,“ vrátil se ke smolné události Eddy. I přes hrozivou ztrátu však moravský tým nemínil své bavorské účinkování vzdát. V servisu senzačně zapracovali mechanici - Mirek, Jiří a Jirka, díky čemuž byl „áčkový“ Lancer znovu připraven k jízdě. „Auto pak fungovalo opět velmi dobře, jen levé zadní kolo zcela nedrželo stopu. Na tento fakt jsem si však velmi rychle zvykl a nejednalo se pro mě o velký handicap,“ dodal jezdec.
Jelikož se na trať předposlední „rundy“ snesl liják, rozhodli se Eddy s Pavlem zvolit opatrné tempo. Výsledkem byly tři časy mezi desátým a třináctým místem. V závěrečné sekci, na již oschlých vozovkách, se pak Eddy s 3 Städte Rallye rozloučil pěkným sedmým časem na posledním testu. „Naše účinkování na 3 Städte Rallye hodnotím příznivě. Jednalo se především o dobrý trénink před příští sezónou. Nezbývá nám, než doufat, že i příští rok budeme moci s naší A-osmičkou brázdit tratě českého šampionátu a dostaneme tak možnost napravit letošní nepříliš úspěšnou sezónu,“ doufá sympatický pilot, který připomíná svoji výzvu směřovanou na všechny české fotografy. Rád by rozšířil svůj archiv o fotografie z uplynulých třech sezón, které rovněž hodlá odpovídajícím způsobem finančně ohodnotit. Všichni profesionální i amatérští fotoreportéři mohou Eddymu zasílat nabídku na jeho e-mail schlager.eurostroj@eurostroj.cz, případně na faxové číslo 516 442 558.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Dalibor Benych
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?