ROZHOVOR: Přední český soutěžák Jiří Volf se narodil v Boskovicích a jeho prvním startem v rally byla Rally Vyškov v roce 2000 kde startoval s Hondou Civic a obsadil druhé místo ve skupině.
V roce 2001 již absolvoval celý sprintový šampionát a skončil druhý v celkovém pořadí své skupiny. Ve své dosavadní kariéře vyzkoušel i vozy specifikace WRC a od loňského roku startuje s Mitsubishi Lancer Evo VIII.
My Vám přinášíme krátký rozhovor s Jirkou o letošní sezoně a plánech do budoucnosti. Jakého šampionátu jste se v letošní sezóně zúčastnili?
Zúčastnili jsme se tzv. prostředního národního mistrovství v rally a vybraných podniků jako byla Barum rally Zlin, o víkendu budeme na Setkání mistrů v Sosnové a koncem roku na Pražském rallysprintu. Škoda zrušeného Hradce, mohlo se bojovat na krásné a technické soutěži ještě o měsíc později!
Jak hodnotíte výsledky v sezóně 2007. Kterého výsledku si ceníte nejvíce?
Průběh sezony je pro team uspokoující 9. absolutně, 3. místo v N a 3. místo v N4, 3. místo v Matador cupu. Náš výsledek výrazně poškodila havárie v Pelhřimově, technická závada nového dílu na Vyskově a zrušení rally Hradec Králové, Nejvíce si cením prvního místa na Valašské rally.
Prozradíte něco o plánech do příští sezóny?
V plánu bude velké Mezinárodní mistrovství ČR v rally s vlastním vozem EVO 9, v přípravě jsou i starty v mistrovství SK se stejným nebo srovnatelným vozem, případně navíc domácí Böttcher rally Vyškov. Cílem je dokončit sezonu 2008 okolo 5. místa absolutně a dojet všechny podniky kde budeme startovat.
Děkujeme za rozhovor... Foto: Roman Hanák / www.auto-news.cz
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?