JAPONSKO - TÝMY; O vítězství v soutěži bojovaly po problémech Groholma a Loeba týmové dvojky Fordu a Citroenu. Na body se pak dostali i jezdci týmů, jež mezi favority nepatřily.
Ford Dvojka týmu Mikko Hirvonen vyhrála tuto soutěž, proto alespoň částečně nahradila smutek za Marcuse. Je to jeho třetí vítězství v MS s vozem WRC, předtím vyhrál loni v Austrálii a letos v Norsku. Svůj náskok před dotírajícím Sordem udržel. Podařilo se mu také o další dva body upevnit postavení Fordu v hodnocení značek.
Citroën Dani Sordo po nevýrazných výkonech z letošní sezony konečně zabral. Získal druhé místo a v druhé etapě zle stahoval náskok Hirvonena. Jeho výkon je o to cennější, že se jelo na šotolině, jeho oblíbeným povrchem je přitom asfalt. Ukázal tak svůj potenciál na obou površích.
Subaru Jejich domácí rally nemohla být horší. Výsledek je tristní. Tři nasazené vozy a ani jeden nedojel do cíle. Petter se sice v sobotu vrátil, ale na body nedosáhl. Nic platné mu nebylo ani to, že i dnes se párkrát podíval do TOP3 v jednotlivých RZ. Dokázal sice, že rychlost už je docela obstojná, ale spolehlivost chybí.
Kronos Citroën Stohl dokončil soutěž s jeho Xsarou na solidním šestém místě. Ve srovnání s loňskými výsledky, kde se několikrát umístil i na bedně, to sice není nic vzácného, ale po letošním trápení je každý bod dobrý. Po nevydařeném asfaltovém turné si aspoň vylepšil chuť do závodění. Kdoví jak by to dopadlo, nebýt sobotní penalizace…
Stobart Ford I když to po osudové RZ 13 nevypadalo moc růžově, výsledek je hodně solidní. A v hodnocení týmů se přiblížil na dva body továrnímu Subaru. Na to, že zde jeli Solberg (3. místo) i Wilson (4. místo) poprvé, je pro Stobart s notnou dávkou štěstí výborný výsledek. Představitelé týmu mohou litovat výpadku Latvali, ten byl jako druhý nominován na body pro tým. Wilson navíc v dnešní etapě přidal skalp Companca.
Munchi's Ford Tomuto argentinskému týmu se rally velice povedla. Nejenom, že oba jezdci dovezli svoje Fordy do cíle, ale jeli dokonce i celkem rychle. Oba piloti nepodlehli vábení rychlých, kluzkých a úzkých tratí a dojeli si pro svoje nejlepší výsledky. To že Companc podlehl v neděli Wilsonovi je sice mrzuté, ale není to žádná tragédie. Na tomto výsledku ale také měla podíl štěstěna a potíže soupeřů.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?