JAPONSKO - TÝMY; O vítězství v soutěži bojovaly po problémech Groholma a Loeba týmové dvojky Fordu a Citroenu. Na body se pak dostali i jezdci týmů, jež mezi favority nepatřily.
Ford Dvojka týmu Mikko Hirvonen vyhrála tuto soutěž, proto alespoň částečně nahradila smutek za Marcuse. Je to jeho třetí vítězství v MS s vozem WRC, předtím vyhrál loni v Austrálii a letos v Norsku. Svůj náskok před dotírajícím Sordem udržel. Podařilo se mu také o další dva body upevnit postavení Fordu v hodnocení značek.
Citroën Dani Sordo po nevýrazných výkonech z letošní sezony konečně zabral. Získal druhé místo a v druhé etapě zle stahoval náskok Hirvonena. Jeho výkon je o to cennější, že se jelo na šotolině, jeho oblíbeným povrchem je přitom asfalt. Ukázal tak svůj potenciál na obou površích.
Subaru Jejich domácí rally nemohla být horší. Výsledek je tristní. Tři nasazené vozy a ani jeden nedojel do cíle. Petter se sice v sobotu vrátil, ale na body nedosáhl. Nic platné mu nebylo ani to, že i dnes se párkrát podíval do TOP3 v jednotlivých RZ. Dokázal sice, že rychlost už je docela obstojná, ale spolehlivost chybí.
Kronos Citroën Stohl dokončil soutěž s jeho Xsarou na solidním šestém místě. Ve srovnání s loňskými výsledky, kde se několikrát umístil i na bedně, to sice není nic vzácného, ale po letošním trápení je každý bod dobrý. Po nevydařeném asfaltovém turné si aspoň vylepšil chuť do závodění. Kdoví jak by to dopadlo, nebýt sobotní penalizace…
Stobart Ford I když to po osudové RZ 13 nevypadalo moc růžově, výsledek je hodně solidní. A v hodnocení týmů se přiblížil na dva body továrnímu Subaru. Na to, že zde jeli Solberg (3. místo) i Wilson (4. místo) poprvé, je pro Stobart s notnou dávkou štěstí výborný výsledek. Představitelé týmu mohou litovat výpadku Latvali, ten byl jako druhý nominován na body pro tým. Wilson navíc v dnešní etapě přidal skalp Companca.
Munchi's Ford Tomuto argentinskému týmu se rally velice povedla. Nejenom, že oba jezdci dovezli svoje Fordy do cíle, ale jeli dokonce i celkem rychle. Oba piloti nepodlehli vábení rychlých, kluzkých a úzkých tratí a dojeli si pro svoje nejlepší výsledky. To že Companc podlehl v neděli Wilsonovi je sice mrzuté, ale není to žádná tragédie. Na tomto výsledku ale také měla podíl štěstěna a potíže soupeřů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?