JAPONSKO - TÝMY: Na ostrovech v Japonsku probíhá boj o světové body. Zde je shrnutí druhé etapy za jednotlivé týmy.
Podmínky soutěže nejsou zrovna ideální. Jede se na rozblácené trati a v pátek byly první RZ dokonce zmrzlé.
Ford Po včerejší nehodě už v soutěži jednička týmu Marcus Grönholm nepokračuje. Jeho týmový parťák drží prapor svého týmu i přes ztrátu Marcuse hodně vysoko. I po druhé etapě okupuje první pozici. Dnes mu odpadli velcí soupeři v osobě Sebastiana Loeba i třetího Latvaly. Teď svádí souboj s Danim Sordem.
Citroën Dnes ráno se stala RZ 13 osudnou pro Loeba. Stalo se tak údajně po chybě navigátora Daniela Eleny, který špatně přečetl rozpis. Po dnešku jsou klasifikováni na 38. místě. Jeho týmový kolega po jeho odpadnutí výrazně zrychlil a začal stahovat vedoucího Hirvonena. Jeho ztráta činí 38,2 s.
Subaru Subaru se na domácí půdě vůbec nedaří. Dnes týmu vypadl i třetí vůz pilotovaný Ponsem, když se po včerejší nehodě do rally vrátil jen Peter Solberg. Nutno dodat, že doslova letí. Během dnešní rozbahněné etapy vyhrál čtyři z deseti RZ a v dalších třech byl mezi nejlepšími třemi.
Kronos Citroën Posádka Stohl, Minorová jsou jedinými zástupci toho belgického týmu na Japonské rally. Zatím jsou na šestém místě, když během dne obdrželi 40s penalizaci. Tuto penalizaci dostali za pozdní příjezd (o 4 min.) do časové kontroly. V průběhu etapy měli problémy se spojkou.
Stobart Ford Jari-Matti Latvala si jel pro jedno z jeho nejlepších umístění v kariéře (3. místo). Jenže na RZ 13, stejně jako Loeb, havaroval. Nicméně tým má v soutěži ještě dva jezdce. Henning Solberg se drží na vynikajícím třetím místě (jede zde svou první rally) a Mattew Wilson jede také na skvělém pátém místě (ten ale neboduje pro tým).
Munchi's Ford Jezdci tohoto argentinského týmu v letošní sezoně moc bodů neposbírali, ale pokud soutěž dopadne, tak jak je rozjetá, tak náskok více než zdvojnásobí. Obě posádky jsou na bodech (Perez Companc 4.místo a Villagra 7.místo). Oproti favoritům jako je třeba Loeb a Grönholm neudělali zatím žádnou velkou chybu (i když zhasnutý motor na RZ nebo hodiny jsou celkem časté).
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?