JAPONSKO - TÝMY: Na ostrovech v Japonsku probíhá boj o světové body. Zde je shrnutí druhé etapy za jednotlivé týmy.
Podmínky soutěže nejsou zrovna ideální. Jede se na rozblácené trati a v pátek byly první RZ dokonce zmrzlé.
Ford Po včerejší nehodě už v soutěži jednička týmu Marcus Grönholm nepokračuje. Jeho týmový parťák drží prapor svého týmu i přes ztrátu Marcuse hodně vysoko. I po druhé etapě okupuje první pozici. Dnes mu odpadli velcí soupeři v osobě Sebastiana Loeba i třetího Latvaly. Teď svádí souboj s Danim Sordem.
Citroën Dnes ráno se stala RZ 13 osudnou pro Loeba. Stalo se tak údajně po chybě navigátora Daniela Eleny, který špatně přečetl rozpis. Po dnešku jsou klasifikováni na 38. místě. Jeho týmový kolega po jeho odpadnutí výrazně zrychlil a začal stahovat vedoucího Hirvonena. Jeho ztráta činí 38,2 s.
Subaru Subaru se na domácí půdě vůbec nedaří. Dnes týmu vypadl i třetí vůz pilotovaný Ponsem, když se po včerejší nehodě do rally vrátil jen Peter Solberg. Nutno dodat, že doslova letí. Během dnešní rozbahněné etapy vyhrál čtyři z deseti RZ a v dalších třech byl mezi nejlepšími třemi.
Kronos Citroën Posádka Stohl, Minorová jsou jedinými zástupci toho belgického týmu na Japonské rally. Zatím jsou na šestém místě, když během dne obdrželi 40s penalizaci. Tuto penalizaci dostali za pozdní příjezd (o 4 min.) do časové kontroly. V průběhu etapy měli problémy se spojkou.
Stobart Ford Jari-Matti Latvala si jel pro jedno z jeho nejlepších umístění v kariéře (3. místo). Jenže na RZ 13, stejně jako Loeb, havaroval. Nicméně tým má v soutěži ještě dva jezdce. Henning Solberg se drží na vynikajícím třetím místě (jede zde svou první rally) a Mattew Wilson jede také na skvělém pátém místě (ten ale neboduje pro tým).
Munchi's Ford Jezdci tohoto argentinského týmu v letošní sezoně moc bodů neposbírali, ale pokud soutěž dopadne, tak jak je rozjetá, tak náskok více než zdvojnásobí. Obě posádky jsou na bodech (Perez Companc 4.místo a Villagra 7.místo). Oproti favoritům jako je třeba Loeb a Grönholm neudělali zatím žádnou velkou chybu (i když zhasnutý motor na RZ nebo hodiny jsou celkem časté).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?