Po první etapě si drží oba Citroëny velmi slibné pozice. Sébastien Loeb je těsně druhý v závěsu za Mikko Hirvonenem se ztrátou 10,3s. Jeho týmový kolega Dani Sordo odstartuje do druhého dne ze čtvrté pozice.
Japonská rally je zcela specifická ohledně časového harmonogramu, protože se startuje už brzy ráno a jezdce tak čeká po ránu velmi složitý úkol s výběrem správného vzorku pneumatik. Při dnešní první RZ už sice vykukovalo slunce, ale teplota pořád zůstala pod bodem mrazu. Jezdce přitom čekala 106 km dlouhá první etapa, kterou tvořilo 10 měřených úseků, z toho dvě superspeciálky.
“Nevkročili jsme do rally zrovna nejlépe, protože na druhé RZ jsme malinko zaváhali a ztratili. Navíc hned při prvním průjezdu nás čekala mlha a náledí, takže ovládání auta nebylo perfektní. Ale vše jsme si vynahradili na RZ3, kde se nám podařilo zvítězit a po odstoupení Marcuse jsme se navíc drželi blízko prvním dvěma posádkám,“ zhodnotil Loeb první půlku dnešního dne.
Dani Sordo a Marc Martí raději začali opatrně. "První dvě RZ snad nemohly být horší, moc jsme toho neviděli, protože na trati byla mlha a ještě náledí, takže jsme nechtěli moc riskovat, nicméně si myslím, že naše pozice je dobrá. Na RZ3 jsme oproti Sébastienovi ztratili, vyhýbali jsme se mostu a bokem vyjeli mimo trať. Naštěstí se nám nic nestalo a mohli jsme pokračovat dál. Následující RZ jsme vyhráli a dokázali tak částečně vykompenzovat naši předešlou chybu."
Odpolední část se vyvíjela pro obě posádky velmi dobře. Díky závěrečným dvěma superspeciálkám se Sébastien Loeb posunul na druhou příčku. "Byl to velmi náročný den a upřímně jsem rád, že je za námi. Naše ztráta není velká, tudíž stále máme šanci na dobrý výsledek."
Dani Sordo se hned v první odpolední RZ dokázal dostat před Henninga Solberga a čtvrté místo už do konce dne nepustil.
Guy Fréquelin, šéf týmu, může být tedy nad míru spokojen. "Obě naše posádky jsou na slibných pozicích, které zaručují boj o nejvyšší příčky. Nešťastná nehoda Marcuse dává Sébastienovi větší šanci vrátit se zpátky do čela šampionátu. Napřed ale musíme vyřešit nepatrné problémy s nedotáčivostí, které nás dnes provázely. Ale i Dani jel dnes dobře a sbírá další zkušenosti, ovšem máme za sebou jen první etapu a cíl je ještě daleko."
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?