Sezóna 2007 zůstane v paměti Eddyho Schlagera zřejmě navždy zapsána černým písmem. I přes pečlivou přípravu a nemalé úsilí dovedl své snažení do cíle pouze dvakrát a v závěru sezóny se ze startovních listin prakticky vytratil.
Nevyšel mu ani plánovaný start na vsetínské Würth – Partr rally, kam jej nepustila chřipka, a tak mu nezbylo, než hledat jinou alternativu. Jako náhradní varianta Eddymu poslouží německá 3 Städte Rallye, která se o nadcházejícím víkendu uskuteční v okolí bavorského Kirchhamu.
Název populární 3 Städte Rallye není pro fanoušky českého rally sportu neznámým pojmem. V průběhu 90. let tu několikrát vrcholilo české mistrovství a po zdejších tratích se proháněli jezdci jako Chovanec, Sibera či Gargulák. Od té doby se však řada věcí změnila. 3 Städte Rallye již není kompletně šotolinovou soutěží a čeští jezdci z její startovní listiny v předešlých letech již prakticky vymizeli. Eddy Schlager bude letos jedním ze čtyř českých zástupců, kteří se na start postaví. V Bavorsku na něj čekají především další cenné kilometry po boku zkušeného navigátora Pavla Švajdy, jenž je jedním z kandidátů na uvolněné místo Eddyho dvorního spolujezdce.
Cíle Eddyho, Pavla i jejich „áčkového“ Lanceru sedmé evoluce jsou vzhledem k silné konkurenci spíše skromné. Na startu 3 Städte Rallye se objeví taková esa, jakými jsou Hermann Gassner (Mitsubishi Lancer EVO VIII), Anton Werner (Porsche 911 GT3) či Frank Richert (Ford Escort RS Cosworth) a tak se Eddy spíše než na boj o nejvyšší mety hodlá zaměřit na další zkoušku spolupráce s Pavlem Švajdou.
I v otázkách své soutěžácké budoucnosti je zatím Eddy hodně zdrženlivý. Dokonce není vůbec jasné, zda jej v soutěžním voze příští rok ještě uvidíme. „Pro mě je jednoznačnou prioritou firma, která je zdrojem mé obživy. Dvojí zátěž pro mě představuje velký stres a proto ještě nevím, zda příští rok budu závodit. Pokud bych však sezónu 2008 neabsolvoval celou, rád bych se svezl alespoň na mé domácí Eurostroj rally Tišnov,“ říká k tomu Eddy.
Eddy by zároveň rád poprosil rallyové fotografy, aby mu na jeho e-mail schlager.eurostroj@eurostroj.cz zaslali nabídku fotografií za všechny tři poslední sezóny. Rád by svůj archiv rozšířil o další povedené snímky, které také hodlá odpovídajícím způsobem finančně ohodnotit. TZ Eurostroj Schlager Rallye Team
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-medi
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?