Obnovený rallysprint Jeseníky byl pro Pegas Rally Team posledním sprintem v šampionátu v tomto roce. Po náročné, ale úspěšné Barum Rally, jsme se těšili na tratě v okolí města Šternberk.
Také soupeři nabitá startovní listina v nás probouzela chuť do boje o poslední body do celkového pořadí šampionátu. Po důkladném zvážení charakteru trati a možných změn počasí padla naše volba na osvědčenou Felicii Kit Car z dílny p. Vlastimila Brůzla. Již při pátečním tréninku nás provázela neustálá průtrž mračen s přívaly vody a také hustá mlha, která jen ztěžovala podmínky tréninku. Nestálost počasí nás jen utvrdila ve správné volbě závodního auta pro tuto soutěž. Tratě byly v lesních úsecích mokré s napadaným listím a tak ranní rozmýšlení o pneumatikách v den závodu bylo opět složité.
Felicia se však velmi osvědčila na uklouzaných lesních úsecích a tak jsme po třech odjetých RZ měli ze druhého místa slušný náskok na soupeře s mnohem silnější technikou. Jen Petr Zedník s Fordem Fiestou S1600 byl za námi velmi těsně se ztrátou 3 sekund.
V přeskupení jsme se dozvěděli o zrušení třetí RZ a přidělení náhradního času, na čemž jsme dost sekund prodělali. To situaci mírně zkomplikovalo a tak není divu, že jsme po druhém kole byli opět se Zedníkem v rozdílu 3 sekund. Do třetí sekce jsme vstupovali s cílem udržet náskok a druhou příčku. To jsme již jeli na hranici možností Felície.
Po dvou vložkách posledního kola však začal náš soupeř útočit a odsunul nás na třetí příčku se ztrátou 6 sekund. Před námi byla poslední, nejdelší RZ, ve které jsme se rozhodli ještě zaútočit a vybojovat zpět stříbrnou pozici. Kilometr po startu ale kabinu auta začal plnit hustý kouř a rázem bylo naším největším přáním pouze spatřit cíl. S okny otevřenými dokořán a hustou kouřovou clonou za autem, za kterou by se nestyděl ani indiánský kmen, jsme dojeli do cíle s chutí spáleného oleje na jazyku. Naše potíže totiž zapříčinila vypadlá zátka převodovky a následně unikající převodový olej tryskal na rozžhavené výfukové potrubí.
Za takových podmínek jsme tak nemohli být nespokojeni s celkovou třetí příčkou ve třídě A6. Snad důstojně jsme poděkovali Felicii Kit Car za odvedený výkon a pěkné závodění, které jsme si v tomto voze tolikrát užili. Poděkování patří i našim fanouškům a sponzorům CNC Interservice Zlín, Z-Studio a dalším partnerům. Tímto výsledkem jsme obhájili titul vicemistra ve třídě A6 a umístili se na 3. místě ve skupině A a na 15. absolutně v letošním seriálu MČR v rallysprintu.
Tisková zpráva / Radim Strnad Foto: www.auto-news.cz / Roman Hanák
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?