Obnovený rallysprint Jeseníky byl pro Pegas Rally Team posledním sprintem v šampionátu v tomto roce. Po náročné, ale úspěšné Barum Rally, jsme se těšili na tratě v okolí města Šternberk.
Také soupeři nabitá startovní listina v nás probouzela chuť do boje o poslední body do celkového pořadí šampionátu. Po důkladném zvážení charakteru trati a možných změn počasí padla naše volba na osvědčenou Felicii Kit Car z dílny p. Vlastimila Brůzla. Již při pátečním tréninku nás provázela neustálá průtrž mračen s přívaly vody a také hustá mlha, která jen ztěžovala podmínky tréninku. Nestálost počasí nás jen utvrdila ve správné volbě závodního auta pro tuto soutěž. Tratě byly v lesních úsecích mokré s napadaným listím a tak ranní rozmýšlení o pneumatikách v den závodu bylo opět složité.
Felicia se však velmi osvědčila na uklouzaných lesních úsecích a tak jsme po třech odjetých RZ měli ze druhého místa slušný náskok na soupeře s mnohem silnější technikou. Jen Petr Zedník s Fordem Fiestou S1600 byl za námi velmi těsně se ztrátou 3 sekund.
V přeskupení jsme se dozvěděli o zrušení třetí RZ a přidělení náhradního času, na čemž jsme dost sekund prodělali. To situaci mírně zkomplikovalo a tak není divu, že jsme po druhém kole byli opět se Zedníkem v rozdílu 3 sekund. Do třetí sekce jsme vstupovali s cílem udržet náskok a druhou příčku. To jsme již jeli na hranici možností Felície.
Po dvou vložkách posledního kola však začal náš soupeř útočit a odsunul nás na třetí příčku se ztrátou 6 sekund. Před námi byla poslední, nejdelší RZ, ve které jsme se rozhodli ještě zaútočit a vybojovat zpět stříbrnou pozici. Kilometr po startu ale kabinu auta začal plnit hustý kouř a rázem bylo naším největším přáním pouze spatřit cíl. S okny otevřenými dokořán a hustou kouřovou clonou za autem, za kterou by se nestyděl ani indiánský kmen, jsme dojeli do cíle s chutí spáleného oleje na jazyku. Naše potíže totiž zapříčinila vypadlá zátka převodovky a následně unikající převodový olej tryskal na rozžhavené výfukové potrubí.
Za takových podmínek jsme tak nemohli být nespokojeni s celkovou třetí příčkou ve třídě A6. Snad důstojně jsme poděkovali Felicii Kit Car za odvedený výkon a pěkné závodění, které jsme si v tomto voze tolikrát užili. Poděkování patří i našim fanouškům a sponzorům CNC Interservice Zlín, Z-Studio a dalším partnerům. Tímto výsledkem jsme obhájili titul vicemistra ve třídě A6 a umístili se na 3. místě ve skupině A a na 15. absolutně v letošním seriálu MČR v rallysprintu.
Tisková zpráva / Radim Strnad Foto: www.auto-news.cz / Roman Hanák
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?