Jednoznačným králem skupiny A se v letošním sprintovém mistrovství stal valašský Lubomír Minařík.
28letý jezdec po přestupu z kitové Felicie do Fiatu Punto Super 1600 stáje Roto nenašel mezi pravidelnými účastníky šampionátu srovnatelného konkurenta a mistrovský titul si zajistil ještě před startem závěrečného dílu seriálu ve Šternberku. K titulu mezi sprintery navíc přidal čtvrté místo v tabulce mezinárodního mistrovství ČR v rally a stal se tak jedním z nejúspěšnějších pilotů dvoukolek této sezóny. Ještě před tím, než své Punto uloží k zimnímu spánku, rozhodl se všem, kteří se jakkoli přičinili o jeho letošní úspěšnou sezónu, za jejich přízeň poděkovat.
„Závěrem sezóny bych rád poděkoval všem našim sponzorům a partnerům za přízeň, kterou nám věnovali, a díky které mi bylo v letošní sezóně umožněno usednout do vytouženého vozu kategorie Super 1600. Především se jedná o Gelur, pneu Vraník, Minařík ochrana osob a majetku a rally sprint Kopná. Mé velké díky patří Eddymu Schlagerovi, majiteli firmy Eurostroj Schlager, který není jen sponzorem, ale i kamarádem, rádcem a velkou oporou - právě díky němu jsem se posunul ze Škody Felicie třídy A/1400 do Fiatu Punto S1600. Poděkování patří rovněž panu Svobodovi, majiteli týmu Roto Plzeň, který mi dal šanci a připravil mi skvělé podmínky ke startům v malém i velkém mistrovství roku 2007. Za skvělou přípravu vozu děkuji mechanikům týmu Roto Plzeň – Luďku Svobodovi, Martinu Bulinovi (šnekovi), Petru Svobodovi mladšímu a Martinu Bozděchovi, kteří v průběhu roku odváděli výbornou práci. To samé platí o mých třech spolujezdcích Viktoru Semelovi, Jardovi Novákovi a Renatě Mourkové, která má nemalý podíl na mých startech s fiatem. Za potřebné rady k jízdě a doladění rozpisu děkuji Jindřichu Štolfovi a Tomáši Singerovi. Mé díky patří také Jirkovi Dokulilovi a Janu Olejníčkovi, kteří se starají o mediální podporu. Veliké pomoci se mi jako vždy dostávalo od rodičů, přítelkyně, od mých strýců Josefa a Radka, kamaráda Mojmíra a celé mé rodiny. Zapomínat nemůžu ani na tu spoustu fanoušků, která nás letos na tratích hnala kupředu. Také jim patří můj velký dík,“ řekl Luba.
Valašského jezdce letos čeká už pouze jediný start, kterým bude na začátku prosince oblíbený Pražský rallysprint. Nezbývá, než Lubovi popřát hodně štěstí ve složitých jednáních o příští sezóně a doufat, že jej i v příštím roce uvidíme v některém kompletním českém seriálu. Za své výkony v letošním roce by si to jistě zasloužil…
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?