Podruhé v letošní sezoně usednou Jaroslav Orsák se spolujezdcem Karlem Vajíkem do Mitsubishi Lancer EVO IX. Posádka se představí o nadcházejícím víkendu na předposledním podniku dvoudenní rally – Wurth Partr Rally Vsetín.
Závodní premiéru s EVO IX absolvovali Jarek s Karlem při Rally Jeseníky. S novým vozem se sžil jezdec velmi brzo a nebýt defektu na RZ6, kde „Jarin“ nechal více jak čtyřicet vteřin, mohl v cíli slavit. Orsák byl nejrychlejší na šesti z devíti erzet. Cílovou rampou projela valašská posádka na čtvrtém místě absolutně a mezi juniory nenašli kluci přemožitele.. Kvalitní techniku bude mít k dispozici Jaroslav Orsák i na vsetínské soutěži. Na rozdíl od sprintu v Jeseníkách, bude na Valašsku mnohem silnější konkurence. Jezdecké startovní pole čítá 72 současných a 15 historických posádek. V nejpočetnější třídě rally N4 se pořadatelům přihlásilo dvacet jezdců, z toho patnáct z nich bude disponovat Mitsubishi Lancer EVO IX. „Jsme si oba plně vědomi, že na Vsetíně to budou zcela jiné závody než v Jeseníkách. O tom, že bychom dojeli na čtvrtém místě absolutně nebo o šesti nejrychlejších časech na rychlostních zkouškách, si tentokráte můžeme nechat jen zdát. Přesto se budeme snažit jet rychle. Devítku jsme si na tratích okolo Šternberka pěkně osahali. Auto má v sobě velký potenciál a velké rezervy jsou i v nás,“ uvedl Jaroslav Orsák. Wurthka je pro třiadvacetiletého jezdce významná hned z několika pohledů. Jednak se závodí takřka na domácí půdě, pak jsou ve hře body do juniorského mistrovství a o dalším startu s devítkou již bylo psáno. „Do letošního ročníku vsetínského závodu mám velkou motivaci. Vždyť trasa rally vede jen pár kilometrů od mého bydliště. Okolo rychlostek bude tedy plno kamarádů a přátel. ““ prozradil s humorem obavy Orsák. V juniorském mistrovství budou ve Vsetíně startovat tři posádky. Pro Jarka s Karlem je tedy povinnost tuto skupinu vyhrát. V jejich prospěch hovoří nepoměr výkonu motoru Mitsubishi s vozy soupeřů. Ještě jeden vroubek má Jaroslav Orsák vůči Wurth rally. Loňský ročník se jel za podmínek srovnatelných s pravou zimní soutěží. Pro klobouckého jezdce to byla soutěž velmi krátká, neboť již při první zkoušce opustil trať. Před rokem četl Orsákovi na Valašsku noty v sedmičce Roman Pešek. A Roman si usedne do stejného vozu i letos. Lancer EVO VII si pronajal na víkendový závod Martin Vlček. Jarek s Karlem budou startovat s startovním číslem 8 a Martin s Romanem číslo 24.
TZ / Miroslav Vebr Foto: www.auto-news.cz / Roman Hanák
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?