Podruhé v letošní sezoně usednou Jaroslav Orsák se spolujezdcem Karlem Vajíkem do Mitsubishi Lancer EVO IX. Posádka se představí o nadcházejícím víkendu na předposledním podniku dvoudenní rally – Wurth Partr Rally Vsetín.
Závodní premiéru s EVO IX absolvovali Jarek s Karlem při Rally Jeseníky. S novým vozem se sžil jezdec velmi brzo a nebýt defektu na RZ6, kde „Jarin“ nechal více jak čtyřicet vteřin, mohl v cíli slavit. Orsák byl nejrychlejší na šesti z devíti erzet. Cílovou rampou projela valašská posádka na čtvrtém místě absolutně a mezi juniory nenašli kluci přemožitele.. Kvalitní techniku bude mít k dispozici Jaroslav Orsák i na vsetínské soutěži. Na rozdíl od sprintu v Jeseníkách, bude na Valašsku mnohem silnější konkurence. Jezdecké startovní pole čítá 72 současných a 15 historických posádek. V nejpočetnější třídě rally N4 se pořadatelům přihlásilo dvacet jezdců, z toho patnáct z nich bude disponovat Mitsubishi Lancer EVO IX. „Jsme si oba plně vědomi, že na Vsetíně to budou zcela jiné závody než v Jeseníkách. O tom, že bychom dojeli na čtvrtém místě absolutně nebo o šesti nejrychlejších časech na rychlostních zkouškách, si tentokráte můžeme nechat jen zdát. Přesto se budeme snažit jet rychle. Devítku jsme si na tratích okolo Šternberka pěkně osahali. Auto má v sobě velký potenciál a velké rezervy jsou i v nás,“ uvedl Jaroslav Orsák. Wurthka je pro třiadvacetiletého jezdce významná hned z několika pohledů. Jednak se závodí takřka na domácí půdě, pak jsou ve hře body do juniorského mistrovství a o dalším startu s devítkou již bylo psáno. „Do letošního ročníku vsetínského závodu mám velkou motivaci. Vždyť trasa rally vede jen pár kilometrů od mého bydliště. Okolo rychlostek bude tedy plno kamarádů a přátel. ““ prozradil s humorem obavy Orsák. V juniorském mistrovství budou ve Vsetíně startovat tři posádky. Pro Jarka s Karlem je tedy povinnost tuto skupinu vyhrát. V jejich prospěch hovoří nepoměr výkonu motoru Mitsubishi s vozy soupeřů. Ještě jeden vroubek má Jaroslav Orsák vůči Wurth rally. Loňský ročník se jel za podmínek srovnatelných s pravou zimní soutěží. Pro klobouckého jezdce to byla soutěž velmi krátká, neboť již při první zkoušce opustil trať. Před rokem četl Orsákovi na Valašsku noty v sedmičce Roman Pešek. A Roman si usedne do stejného vozu i letos. Lancer EVO VII si pronajal na víkendový závod Martin Vlček. Jarek s Karlem budou startovat s startovním číslem 8 a Martin s Romanem číslo 24.
TZ / Miroslav Vebr Foto: www.auto-news.cz / Roman Hanák
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?