Dlouho očekávaný debut na korsické rally uskutečnil tovární tým Suzuki s vozem SX4 WRC, soutěž však pojal především jako testování.
Po problémech, které se vlekly hned od první etapy, se japonský tým v konečném pořadí objevil až na 31. místě celkového pořadí. Těšit je ovšem může fakt, že s fungujícím autem dokázali zajíždět stejné časy jako Henning Solberg, jenž s Focusem WRC dokončil soutěž jako devátý.
Hlavním cílem Suzuki bylo testovat vůz a získávat cenné zkušenosti. Nicolas Bernardi soudí, že účast byla velmi užitečná. „Byli jsme schopni zužitkovat mnoho věcí, které jsme získali z předešlého testování, zároveň jsme objevili mnoho nových věcí, které bude potřeba doladit."
„Jsme velmi spokojeni, protože se nám podařilo splnit náš hlavní úkol, a to zdárně dovézt auto až do cíle," připomněl týmový ředitel Nobuhiro Tajima. „Menší problémy jsme zaznamenali jen s hydraulikou, ale to patří k testování. Tato zkušenost nám velmi pomohla, protože jsme získali spoustu informací, které nám pomohou v dalším vývoji našeho auta."
Tým Suzuki nyní vynechá následující dva podniky světového šampionátu v Japonsku a Irsku. Zpátky se vrátí až na závěrečnou soutěž, kterou bude britská rally.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?