Jan Dohnal má za sebou vynikající sezónu. Osm startů se svým VW Polo ve třídě A5 proměnil v osm vítězství a stal se celkovým vítězem třídy v seriálu sprintrally.
O nadcházejícím víkendu se na trati Würth Partr Rally Vsetín premiérově představí s vozem Renault Clio S1600, se kterým Josef Peták několik let kraloval skupině A. Po vítězném tažení právě končící sezónou se Honza Dohnal rozhodl přestoupit o kategorii výše. „Vždy jsme inklinovali k čistokrevným áčkovým speciálům. Už naše polo jsme postupně vylepšovali, vybavili sekvenční převodovkou a snažili se co nejvíce využít možností homologace. Našim snem bylo závodění s autem kategorie Super 1600. Tato auta jsou dotažena do posledního detailu, nabízejí krásný zážitek ze svezení, jsou atraktivní pro sponzory a je s nimi možno pohybovat se v popředí absolutní klasifikace. Vzhledem k dobrým vztahům s Pepíkem Petákem se nám podařilo zajistit Renault Clio S1600 z jeho týmu,“ popisuje Honza své soutěžácké představy. Premiérovým startem s novým vozem bude pro Honzu a spolujezdce Edu Perskiho o následujícím víkendu Würth Partr Rally Vsetín. „Na vsetínských erzetách budu startovat poprvé. Cílem je vyzkoušet si a postupně poznávat vůz. Soutěž proto bereme jako test v reálných podmínkách bez ambicí na jakýkoliv výsledek. Velkým vítězstvím pro nás bude dokončení soutěže. Nejdůležitější je absolvování co nejvíce ostrých kilometrů a učení se,“ svěřuje se pražský pilot s plány pro nadcházející rallye. V příští sezóně bychom měli Honzu Dohnala vidět s Renaultem Clio S1600 v kompletním šampionátu MČR sprintrally a vybraných soutěží MMČR. „Možnost startovat s cliem je pro nás splněním velkého snu. Děkujeme všem našim partnerům za podporu a týmu Pepíka Petáka za přípravu vozu,“ končí své povídání Honza Dohnal, který se na Valašsku představí se startovním číslem 26.
Tisková zpráva / Vlastimil Resl
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?