TEMPUS STYLLEX - REVIEW FRANCIE: Na výbornom druhom mieste v hodnotení FIA JRC dnes ukončil svoje posledné „svetové“ vystúpenie v tejto sezóne TEMPUS STYLLEX rally team na Tour de Corse – Rallye de France 2007.
Posádka Jozef Béreš - Petr Starý (Renault Clio S1600) týmto výsledkom vybojovala pre Slovensko historický úspech, keď okrem „striebra“ z Korziky získala aj skvelé štvrté miesto v konečnom hodnotení seriálu FIA Junior Rally Championship 2007.
V úvode záverečnej etapy v nedeľu ráno nasadil Jozef Béreš ostré tempo s cieľom ustrážiť druhú priečku. Medzičasy ukazovali na výborný výsledok, v závere testu, asi 5 km pred cieľom však jeho snahu zbrzdil defekt. Aj napriek tomu bol výsledný piaty čas medzi juniormi viac ako slušný. Na RS 14 obsadila posádka teamu TEMPUS STYLLEX tretí čas v JRC a pred poslednými dvoma testami s prehľadom kontrolovala výborné druhé miesto v priebežnom hodnotení. V servise po RS14 krátko zhodnotili situáciu obaja členovia posádky: „Po tom, čo sme v závere prvého dnešného testu dostali defekt a stratili 10-15 sekúnd, zvoľnili sme opatrnejšie tempo. Náš náskok je slušný, dúfam že druhé miesto udržíme.“ povedal Jozef Béreš, ktorého doplnil navigátor Petr Starý: „Posledné dva testy budú asi dobré „nervy“, budeme sa snažiť neurobiť chybu, aj keď na týchto tratiach je k chybe veľmi blízko. Ale snáď sa nám to podarí.“ Na predposlednom teste mal problémy Rautenbach a po defekte výrazne zaostal. Béreš výborným výkonom skrátil náskok v kľude idúceho Prokopa takmer o 10 sekúnd a skončil tretí. V poslednej rýchlostnej skúške chlapci zopakovali výborný výkon, zajazdili druhý najlepší čas medzi juniormi a v konečnom hodnotení kategórie JRC obsadili fantastické druhé miesto, len 12,5 sekundy za víťazným Prokopom. Posádka teamu TEMPUS STYLLEX týmto výsledkom zabezpečila aj historický úspech pre slovenský motoristický šport, keď v konečnom hodnotení seriálu FIA Junior Rally Championship 2007 obsadila výborné štvrté miesto. V záverečnom servise Jozef Béreš krátko zhodnotil priebeh súťaže: "Máme za sebou ťažkú súťaž, sme radi, že sme v cieli. Dnes to bolo náročné aj psychicky, keďže sme nevedeli ako jazdia naši súperi. Hlavne v záverečnom teste to boli fakt nervy… Sme druhí, čo nás veľmi teší, verím že sme urobili radosť celému tímu aj našim fanúšikom.“ Posledným štartom posádky teamu TEMPUS STYLLEX v sezóne 2007 bude októbrová TEMPUS BECEP Rally Košice v dňoch 26.-27. októbra 2007, na ktorú Vás srdečne pozývame! Výsledky Tour de Corse – Rallye de France 2007 v kategórii FIA JRC: 1. Prokop (Citroen C2 S1600) 3:52:31.1 2. Béreš (Renault Clio S1600) +12.5 3. Bonato (Citroen C2 S1600) +1:14.2 4. Andersson (Suzuki Swift S1600) +2:18.0 5. Augoyard (Renault Clio R3) +5:08.2 6. Cortinovis (Renault Clio S1600) +6:13.0 7. Burkart (Citroen C2 S1600) +6:13.1 8. Rautenbach (Citroen C2 S1600) +6:30.
Konečné poradie šampionátu FIA Junior Rally Championship 2007: 1. Andersson - 43 bodov 2. Aava - 38 bodov 3. Prokop – 34 bodov 4. Béreš – 26 bodov 5. Molder – 20 bodov 6. Sandell – 19 bodov 7. Burkart – 18 bodov 8. Rautenbach – 16 bodov
TEMPUS STYLLEX Media team Foto: Petr Lusk
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?